خبرگزاری کار ایران

وقتی هیچکس زیر بار لغو نمی‌رود؛

ماجرای لغو سخنرانی کواکبیان در اندیمشک چه بود؟

پس از درخواست اصلاح‌طلبان اندیمشک برای سخنرانی کواکبیان در اندیمشک بعد از مراسم دزفول٬ در شهر بنرهایی برای تبلیغ سخنرانی نصب می‌شود اما برخی از آنها پاره می‌شود و در نهایت برنامه لغو می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ رسانه‌های نزدیک به جریان پایداری سال‌هاست اصرار دارند اصلاح‌طلبان را به دو گروه اصلاح‌طلبان خوب و اصلاح‌طلبان بد تقسیم کنند. رفتاری که گاهی (مثل انتخابات مجلس هفتم) موجب شکاف بین اصلاح‌طلبان شده و گاهی (مثل انتخابات سال ۹۲) حاصلی برایشان نداشته است.

تجمع اندیمشک نیز جدا از همین جوسازی‌ها نبوده است. مصطفی کواکبیان که زمانی در فهرست اصلاح‌طلبان خوب (از نگاه دلواپسان) قرار داشت و بر خلاف بسیاری چهره‌های اصلاح‌طلب به صداوسیما هم می‌رفت٬ به خاطر چند اظهار نظر صریح و پیوستن به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان وارد لیست سیاه اصولگرایان شد و حالا صحبت‌های کواکبیان نیز باعث دلواپسی می‌شود.

ماجرا از اینجا آغاز شده بود که اصلاح‌طلبان اندیمشک درخواست می‌کنند کواکبیان بعد از دزفول به اندیمشک بیاید و در جمع مردم این شهر سخنرانی کند و در شهر هم بنرهایی برای تبلیغ این سخنرانی نصب می‌کنند.

با این حال روز قبل از مراسم، یکی از مسوولان اندیمشک از این مراسم انتقاد می‌کند و به دنبال این اعتراض٬ گروهی از دعوت کنندگان تصمیم به لغو این مراسم می‌گیرند.

میزبان مراسم: بعد از پیروزی روحانی هیچ برنامه‌ای در اندیمشک برگزار نکرده‌ایم

عباس ماکنالی یکی از فعالان سیاسی اندیمشک که میزبانی این مراسم را بر عهده داشته است به خبرنگار ایلنا می‌گوید: همه کار‌ها برای این سخنرانی انجام شده بود و مکان این سخنرانی نیز به دستور فرماندار در اختیار اصلاح‌طلبان قرار داده شده بود.

وی افزود: حزب کارگزاران نامه خود را آخر وقت زمان اداری روز چهارشنبه به شورای اداری شهر اندیمشک تحویل داده بود و فرماندار شهر نیز به یکی از معاونان آموزش و پرورش سپرده بود که تالار فرهنگ در اختیار حزب کارگزاران قرار داده شود و تبلیغات نیز بر همین اساس شروع شد.

ماکنالی ادامه داد: چون فرماندار مطلب مکتوب به ما نداد٬ در تبلیغات ما در سطح شهر نیز اسمی هم از کارگزاران نبود. روز مراسم با وجود مراجعه آقای شجاعی به فرمانداری به ایشان مجوز داده نشد.

وی گفت: متاسفانه بعد از پیروزی آقای روحانی در انتخابات نتوانسته‌ایم هیچ برنامه سیاسی در اندیمشک برگزار کنیم.

فرماندار اندیمشک: دلیل عدم صدور مجوز٬ اختلاف کارگزاران و مردمسالاری در اندیمشک بود

با این حال گودرزی فرماندار اندیمشک ضمن تکذیب ادعای این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به خبرنگار ایلنا می‌گوید: دلیل عدم صدور مجوز اختلافی بود که بین حزب کارگزاران سازندگی و حزب مردمسالاری در اندیمشک رخ داد و این اختلاف تا جایی پیش رفت که در ‌‌نهایت طرفین درخواست کردند این برنامه لغو شود.

فرماندار اندیمشک می‌گوید: هر یک از احزاب رسمی کشور که دارای مجوز رسمی از ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور هستند٬ می‌توانند با هماهنگی فرمانداری شهرستان و دریافت مجوز قانونی، اقدام به برگزاری همایش کنند. به نظر می‌رسد عدم استقبال اصلاح‌طلبان اندیمشک از حضور کواکبیان و بی‌انگیزگی متولیان برنامه جهت اخذ مجوزقانونی علت اصلی لغو این برنامه باشد.

توضیح فرمانداری اندیمشک: همایش از سوی میزبان لغو شد

روابط عمومی فرمانداری اندیمشک پس از انتشار خبر لغو سخنرانی کواکبیان در توضیحی که برای ایلنا ارسال کرد٬ نوشت: این همایش با دعوت گروه‌هایی از شهرستان و با هماهنگی فرمانداری برای عصر روز شنبه مورخ ۳۰/۸/۹۴ برنامه‌ریزی شده بود که به‌رغم انجام هماهنگی‌های اولیه برای صدور مجوز برگزاری این همایش به دلیل عدم جمع‌بندی میزبان همایش در برگزاری آن برنامه مذکور از سوی میزبان لغو گردید.

بیانیه کارگزاران بعد از لغو سخنرانی: فرماندار تسلیم قانون‌شکنان شد

حزب کارگزاران شاخه خوزستان پس از این اتفاق بیانیه‌ای صادر کرد که در بخشی از آن تاکیده شده است: علیرغم رعایت کلیه‌ جوانب قانونی و هماهنگی‌های لازم با مدیرکل سیاسی استانداری و صدور مجوزهای لازم، شب قبل از برگزاری مراسم، عده‌ای قلیل برخلاف قانون، اقدام به تخریب و پاره کردن تابلوهای اطلاع‌رسانی مراسم نموده و در روز برگزاری مراسم، بدون مجوز در جلوی فرمانداری تجمع و با فشار به فرمانداری خواستار لغو این مراسم شدند که متأسفانه فرمانداری اندیمشک تسلیم قانون‌شکنان شد.

داستان لغو‌ها ...

قرار بود ۲۵ آبان امسال نیز به دعوت تشکل انصار الزهرا(س) دانشگاه آزاد دزفول مناظره سیاسی بین علی خضریان و صادق زیباکلام برگزار شود که به دلیل مخالفت رئیس دانشگاه این برنامه لغو شد.

پیش‌تر مسئول روابط عمومی دانشگاه نیز لغو پرواز یکی از مناظره کنندگان را دلیل عدم برگزاری مناظره اعلام کرده بود؛ که پیگیری‌ها نشان داد که هر دو مناظره کننده در فرودگاه و آماده سوار شدن به هواپیما بودند، که با تماس رئیس دانشگاه آزاد دزفول، مجبور به عدم حضور در دزفول شدند.

تصویر بنرهای پاره‌شده سخنرانی در سطح شهر
کواکبیان

کد خبر : ۳۲۴۵۸۴