خبرگزاری کار ایران

علی‌اکبر ولایتی مطرح کرد:

تاکید رهبر انقلاب بر روابط ایران و روسیه/ پوتین خواستار رابطه راهبردی با ایران است

مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب از تاکید رهبری بر تحکیم روابط دوجانبه ایران و روسیه خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر ولایتی در پی دیدار ولادمیر پوتین با رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگوی زنده خبری ساعت 21 درباره این دیدار گفت: پوتین پس از ورود به تهران برای دیدار با مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی دقیقی کرده بود.

وی ادامه داد: نکته مهم این دیدار این بود که ایران خواهان رابطه بلندمدت، همه‌جانبه و با ثبات با کشور روسیه است. همچنین در این دیدار تأکید شد، هر تصمیمی درباره گسترش روابط دو کشور گرفته شود باید عملیاتی شود.

ولایتی همچنین متذکر شد: تصمیمات در سطح سران دو کشور کاملاً قاطع است ولی در رده‌های اجرایی باید تأکید شود که تصمیمات گرفته‌شده میان رؤسای‌جمهور ایران و روسیه باید عملیاتی شود. همچنین در این دیدار  این اعتماد متقابل از حرف به عمل آمده تا ظرفیت‌های موجود بالفعل شود.

وی گفت: انتخاب چنین زمانی که مصادف با اجلاس رؤسای کشورهای تولیدکننده گاز شد، زمان بسیار مناسبی بود چراکه همکاری ایران و روسیه در موضوع سوریه مصداق یک همکاری راهبردی در منطقه بوده که موازنه را به نفع خط مقاومت تغییر داده است.

ولایتی تاکید کرد: پوتین دیدار با رهبر معظم انقلاب را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده بود. این از برنامه‌ریزی حساب شده سفر وی حکایت می‌کند که بدون هیچ تشریفاتی مستقیم از فرودگاه به دفتر مقام معظم رهبری آمد و دیدار وی با رهبر انقلاب 2 ساعت به طول انجامید.

وی خاطرنشان کرد: از نظر پوتین رابطه ایران و روسیه باید راهبردی و در سطح بالاترین مقامات کشور باشد. اینکه این دیدار 2 ساعت ادامه داشت هم نشان می‌دهد دیدار مقام معظم رهبری و پوتین تشریفاتی نبوده است.

مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب همچنین یادآور شد: رئیس جمهوری روسیه در این دیدار تأکید کرد خواستار رابطه راهبردی با ایران است و رهبری نیز متقابلاً تأکید کردند رابطه دو جانبه ایران و روسیه باید تحکیم شود.

ولایتی همچنین با اشاره به سابقه تاریخی روابط ایران و روسیه تاکید کرد: چنین رابطه‌ای در طول روابط ایران و روسیه بی‌سابقه بوده و چنین دیداری با این کیفیت نیز در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه بوده است.

کد خبر : ۳۲۴۶۲۸