خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

چند هفته آینده حساس است

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: چند هفته آینده حساس است و اجرای برجام در هر دو طرف نکاتی دارد که باید به طور دقیق تنظیم و هماهنگ شود.

به گزارش ایلنا، سید عباس عراقچی رییس ستاد پیگیری اجرای برجام پس از پایان دیدار با استفن مول مسئول اجرای برجام از سوی آمریکا گفت: هدف از این سفر حضور در یک جلسه جمع‌بندی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و گفت‌وگو درباره مسایل مربوط به گذشته که اصطلاحا «پی.‌ام.دی» گفته می‌شود، است. 

وی با اشاره به اینکه کار‌شناسان ایران جلسه مفصلی با کار‌شناسان و مسوولان آژانس داشته‌اند، ابراز امیدواری کرد: در دیدار و گفت‌وگویی که قرار است بعد از ظهر امروز با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس داشته باشد درباره این مسائل و جمع‌بندی و نوع گزارشی که آمانو قصد دارد ارائه کند به تفاهم مشترکی برسند. 

عراقچی درباره دیدار با استفن مول هماهنگ‌کننده طرف آمریکایی درخصوص برجام گفت: مذاکرات خوبی درباره چگونگی اجرای برجام با وی داشتیم. 

وی افزود: گفت‌وگوهایی نیز با خانم هلگا اشمید که در وین حضور دارند و هماهنگ‌کننده مجموعه ۱+۵ هستند درباره اجرای برجام از زوایه اروپایی و با توجه به اقداماتی که اروپایی‌ها باید انجام دهند، خواهیم داشت. 

عراقچی گفت: ان‌شاالله اجرای برجام و رسیدن به روز اجرایی شدن آنکه روز مهمی است به آرامی و بدون هیچ مشکل فنی پیش رود. 

وی که با خبرگزاری صداوسیما گفت‌وگو می‌کرد، درباره زمان برگزاری نشست آینده کمیسیون مشترک ایران با ۱+۵ گفت: قرار است این نشست اوایل دسامبر برگزار شود و تاریخ دقیق آن در جلسه امروز با خانم اشمید قطعی خواهد شد.

کد خبر : ۳۲۴۹۵۶