خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با وزیر خارجه قزاقستان؛

تحریم‌های ناعادلانه در مسیر مرتفع‌شدن است

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۹۷۴

وزیر امور خارجه کشورمان و ارلان ادریسوف، وزیر خارجه قزاقستان راه‌های گسترش مناسبات دو کشور و تحولات‌منطقه را مورد تبادل‌نظر قرار دادند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در این رایرنی با اشاره به روابط متین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان گفت: قزاقستان به عنوان همسایه، همواره در اولویت سیاست‌خارجی کشورمان بوده و ما علاقه‌مندیم با قزاقستان بهترین مناسبات را برخوردار باشیم.

وزیر امورخارجه کشورمان افزود: مبارزه با تروریسم و افراط‌گری یکی از موضوعات مهم منطقه است که در دستور کار رایزنی‌های دوجانبه آثار برجسته‌ای بر امنیت مشترک همگان داشته و خواهان تشریک مساعی همگانی برای چاره‌اندیشی نسبت به مخاطرات فراگیر آن شد.

وی با اشاره به ضرورت افزایش همکاری‌های اقتصادی دو کشور گفت: تحریم‌های ناعادلانه نسبت به ایران در مسیر مرتفع‌شدن است. ما در پرتو نتایج آن آمادگی داریم در عرصه‌های مختلف از جمله راه‌آهن، انرژی، تجارت و سرمایه‌گذاری، فرصت‌های جدید را شناسایی کرده و با خلق ظرفیت‌های نوین و جبران نواقص گذشته، مناسبات فیمابین را تعمیق بخشیم.

وزیر امورخارجه قزاقستان ضمن تشکر از برگزاری منظم اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان دارای اشتراکات تاریخی و فرهنگی فراوانی هستند و زمینه‌های زیادی برای گسترش همکاری دو کشور دارند.

وی افزود: یکی از زمینه‌های همکاری حوزه دریای‌خزر است که برای دو کشور اهمیت زیادی دارد و انتقال انرژی بین دو کشور، زمینه‌ساز تقویت همکاری‌های گسترده‌تر با ایران خواهد شد.

ادریسوف تروریسم را یکی دیگر از موضوعات مهم رایزنی‌های دو کشور دانست و خاطرنشان کرد که لازم است کشورهای منطقه با همکاری یکدیگر، یک طرح عملی برای ریشه‌کن کردن تروریسم تدوین کنند.

وزیر امور خارجه قزاقستان در ادامه گفت: زمینه‌های مختلفی برای تعمیق مناسبات دو کشور وجود دارد که راه آهن و کشاورزی از مهم‌ترین آنهاست و قزاقستان آمادگی دارد تا تسهیلات‌کافی در زمینه اعطای ویزا برای تجار و جهانگردان ایرانی فراهم ساخته و بستر توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور را ارتقا بخشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز