خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار رئیس پارلمان صربستان:

افراط و تروریسم تهدیدی برای همه کشورها است

رئیس پارلمان صربستان و وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار امروز خود، آخرین تحولات گسترش مناسبات دو کشور را مورد تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات بر گسترش مناسبات دو کشور ایران و صربستان تاکید و خاطرنشان کرد: توسعه همکاری‌های پارلمانی زمینه را برای گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی تسهیل خواهد کرد.

ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران نگرش مثبت به توسعه روابط با جمهوری صربستان دارد و در پرتو دستاوردهای پساتحریم، مقدمات مناسبی برای گسترش مناسبات دوکشور فراهم خواهد شد.

وی همچنین از حضور وزرای صربستان جهت شرکت در کمیسیون مشترک اقتصادی استقبال کرد و گفت: در این کمیسیون راه‌های رفع موانعی که بر سر راه تعمیق مناسبات اقتصادی وجود دارد مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ما از افزایش همکاری‌های بخش دولتی و خصوصی بین دو کشور استقبال می‌کنیم. با رفع موانع پولی و بانکی، کمپانی‌های خصوصی و دولتی قادر خواهند بود تا مراودات خود را بیش از پیش توسعه دهند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه از همکاری چند جانبه و همکاری‌های بین المللی با صربستان استقبال کرد.

ظریف افراط و تروریسم را تهدیدی برای همه کشورها دانست و اظهار کرد: متاسفانه برای ترویج تروریسم در مناطق مختلف سرمایه گذاری‌های کلانی شده است و به همین علت نیاز دارد تا کشورها با همکاری یکدیگر با تروریسم و افراط گرایی مقابله کنند.

در ادامه این دیدار مایاگویگوویچ رئیس پارلمان صربستان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران گفت: گفت‌وگوهای بسیار خوبی با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران داشتیم و قرار شد کمیسیون‌های پارلمانی دو کشور مراودات بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

وی تاکید کرد: روابط ایران و صربستان تاریخی است و دو کشور علاوه بر همکاری‌های دو جانبه در قالب جنبش عدم تعهد نیز همکاری‌های سازنده‌ای داشته‌اند و امیدوارم در این دوره جدید این نوع همکاری‌ها گسترش یابد.

رئیس پارلمان صربستان با اشاره به مشکل پناه جویان سوریه، عراق و افغانستان اظهار کرد: صربستان تنها کشوری است که سیم خاردار نکشیده است و تلاش کرده به پناهجویان کمک کند. ما علاقه‌مند هستیم که مشکل پناهجویان هر چه زودتر حل شود و بر این باور هستیم که لازم است با تروریسم و افراط‌گری مبارزه شود.

مایاگویگوویچ با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور در آینده نزدیک گفت: چندین تن از وزرای صربستان در این کمیسیون شرکت خواهند کرد و این بیانگر اهمیت این کمیسیون برای صربستان است. امیدوارم این کمیسیون درها را برای همکاری‌های گسترده اقتصادی بین دو کشور بگشاید.

کد خبر : ۳۲۵۰۲۱