خبرگزاری کار ایران

آسلبورن در نشست مشترک خبری با ظریف:

لوکزامبورگ از نقش ایران برای رفع مشکلات منطقه حمایت می‌کند

وزیر خارجه لوکزامبورگ اظهار داشت: لوکزامبورگ طرفدار دیدگاه‌های ایران بوده و نقش ایران برای رفع مشکلات منطقه خاورمیانه حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایلنا٬ جین آسلبورن وزیر امور خارجه لوکزامبورگ که پیش از ظهر امروز در نشست مشترک خبری با محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان حضور یافته بود٬ با بیان اینکه لوکزامبورگ به روابط میان دو کشور تعهد دارد٬ از سفر رییس پارلمان کشورش و همچنین یک هیات تجاری به ایران خبر داد و اظهار داشت: از آنجایی که لوکزامبورگ مرکز تجارت اتحادیه اروپاست٬ این کشور می‌تواند به عنوان مرکزی برای سرمایه‌گذاری و روابط تجاری و اقتصادی با ایران مطرح شود.

وی افزود: در این ملاقات توافقنامه‌هایی امضا شد که به خاطر آن از مسئولان ایران تشکر می‌کنم.

آسلبورن ادامه داد: در ملاقات با مسئولان ایران در موضوع حقوق بشر صحبت کردیم و من در بازگشت به اروپا به همکاران اتحادیه اروپا تاکید خواهم کرد که صحبت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

وزیر خارجه لوکزامبورگ با اشاره به قابلیت‌های ایران برای حل مشکلات منطقه‌ای٬ اظهار داشت: امیدواریم از نقش ایران استفاده بیشتری بشود٬ همچنانکه نقش ایران برای حل بحران مشکلات عراق٬ سوریه و ... بسیار مهم بود.

وی افزود: مذاکرات حل بحران سوریه در مسیر خوبی پیش رفت و ما نیز از نقش سازنده ایران برای حل و فصل مشکلات سوریه استقبال می‌کنیم.

آسلبورن تصریح کرد: لوکزامبورگ طرفدار دیدگاه‌های ایران بوده و نقش ایران برای رفع مشکلات منطقه خاورمیانه حمایت می‌کند.

کد خبر : ۳۲۵۱۱۴