خبرگزاری کار ایران

شمخانی در جمع پیشکسوتان جهاد کرمان:

در مراسم اربعین، تصاویر شهدای مبارزه با استکبار نمایش داده شود

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی بعد از ظهر امروز با حضور در محفل پیشکسوتان جهاد و شهادت در شهر کرمان در جمع یادگاران دفاع مقدس و ایثارگران استان کرمان سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا علی شمخانی در این دیدار صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی، تمامیت ارضی و فرهنگ بسیجی را از جمله دست‌آوردهای برجسته دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: برخلاف دویست سال گذشته در عین تهاجم سخت و همه جانبه دشمن هیچ بخشی از ایران اسلامی جدا نشد و این مهم جز با فداکاری آحاد مردم و نیروهای مسلح امکان‌پذیر نبود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: این فرهنگ امروزه باید به عنوان سرمایه‌ای بی‌بدیل مورد اهتمام و صیانت قرار گیرد و از تجربیات پیشکسوتان دفاع مقدس نیز به عنوان میراث‌داران و بنیان‌گذاران این فرهنگ بیش از پیش بهره‌برداری شده و این فرهنگ ارزشمند به نسل‌های آینده منتقل شود.

شمخانی افزود: جهادگران و رزمندگان کرمان نقش مهمی در پیروزی‌های جبهه حق داشتند و امروز نیز این نقش در حفظ انقلاب اسلامی و مقابله با نفوذ دشمنان همچنان ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان هرگز دست از دشمنی با ما برنخواهند داشت تا زمانی که ما بر سر آرمان و ارزش‌ها و عقاید انقلابی خود باقی باشیم و این تجربه که حاصل انقلاب اسلامی است امروزه برای نسل‌های مختلف قابل لمس و تبدیل به انگیزه‌ای مضاعف برای صیانت از انقلاب اسلامی شده است.

نماینده مقام معظم رهبری با تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی و بصیرت افزایی نسبت به تفکیک جریان اصیل اسلام سیاسی و انقلابی از جریان انحرافی تکفیری و افراطی که باهدف خنثی ‌سازی بیداری اسلامی و اوج ‌گیری اسلام هراسی از سوی دشمنان اسلام ایجاد شده است اظهار داشت: پرچمداری این جریان از جمله وظایف ایثارگرانی است که در طول تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی با گوشت و خون خود از اسلام ناب دفاع کرده‌اند.

وی افزود: تنویر افکار عمومی مسلمانان جهان و توده‌های مردمی به‌ویژه جوانان با معرفی اسلام ناب محمدی (ص) در مقابل اسلام مورد نظر غرب به ‌منظور جلوگیری از گرایش و پیوستن آنان به جریان‌‌های تکفیری و تروریستی ضروری است و این مهم نیز به واسطه انتقال فرهنگ صحیح دینی امکان پذیر است.

دریابان علی شمخانی با مهم دانستن هوشیاری و عدم غفلت نسبت به دشمن اصلی اسلام یعنی رژیم صهیونیستی به ‌عنوان عامل اصلی مشکلات جهان اسلام تاکید کرد: لازم است با بسیج همه امکانات برای مقابله با حیله‌های دشمن از جمله فتنه تکفیر و رصد هوشمندانه و افشاء اهداف‌، برنامه‌ها و ترفندهای استکبار جهانی که درصدد تضعیف و به تحلیل بردن قدرت اسلام و مخدوش نشان دادن چهره تابناک آن است اقدام نماییم.

وی افزود: رژیم صهیونیستی که با ظهور تکفیری‌ها احساس امنیت بیشتری می‌کرد، امروز با انتفاضه جوانان شجاع فلسطینی روبروست و این نشان می‌دهد بمب‌های اتمی و تجهیزات نظامی مدرن نمی‌تواند امنیت این رژیم را تضمین کند.

شمخانی مبدل کردن ظرفیت عظیم کنگره اربعین به جریانی قدرت ساز و وحدت آفرین میان همه مسلمانان را لبیک به ندای آزادی خواهی و حق جویی حسین بن علی (ع) عنوان کرد و اظهار داشت: ارزشهای قیام اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان حرکتی بی‌بدیل و غیر قابل تکرار در نفی ظلم و بی‌عدالتی و دفاع از اصول انسانی و اخلاقی باید چون چشمه‌ای زلال و جوشان همه آزادی‌خواهان و حق جویان جهان را سیراب نماید.

وی تاکید کرد در مراسم اربعین امسال باید تصاویر شهدای مبارزه با استکبار به ویژه شهدای فلسطین به نمایش گذاشته شود تا تجلی شعار ذلت ناپذیری مشخص شود.

کد خبر : ۳۲۵۲۱۵