خبرگزاری کار ایران

معاون رییس جمهور :

الگوی ثابتی برای مقابله با خشونت علیه زنان وجود ندارد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: از هر سه زن در جهان، یک نفر قربانی خشونت جنسی و جسمی می‌شود و ۳۵ درصد زنان جهان خشونت جسمی و جنسی را تجربه کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، شهیندخت مولاوردی در نشست واکاوی خشونت علیه زنان، علل، ابعاد و راهکارهای آنکه روز گذشته در سالن اجتماعات کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد با اشاره به اعلامیه جهانی رفع خشونت علیه زنان، گفت: این کنوانسیون به رغم اینکه از سال ۱۹۹۹ در دستور کار قرار گرفته اما ۱۶ سال است که همچنان شاهد اعمال انواع خشونت علیه زنان در جهان هستیم. به تازگی نیز فضای مجازی به روش‌های دیگر خشونت علیه زنان اضافه شده و تمام مرز‌ها را در نوردیده و در هر زمان و مکانی قربانی می‌گیرد.

وی ادامه داد: گاهی اوقات نیز تاثیر تحریک قربانی خشونت یعنی بیانات، رفتار و اخلاق قربانی در بروز خشونت تاثیرگذار است البته عوامل فرهنگی، اقتصادی و قانونی در تداوم خشونت ممکن است تاثیر داشته باشد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان به عواقب و آسیب‌های خشونت علیه زنان اشاره کرد و گفت: خشونت تحت هر شرایطی هزینه‌های مادی و معنوی به جامعه تحمیل می‌کند.

به گفته وی ساختار نابرابر قدرت میان زن و مرد، بحث جنسیت، الگوهای سنتی، پنهان‌کاری و تضاد منافع از علل و ماهیت خشونت علیه زنان هستند.

کد خبر : ۳۲۵۲۷۷