خبرگزاری کار ایران

معاون کنسولی وزارت خارجه:

مشکل زائران بدون گذرنامه با تقویت دفا‌تر ایلام حل می‌شود

معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان وزیر خارجه کشور با تاکید بر تقویت دفا‌تر صدور ویزا در استان‌های مرزی، گفت: مشکل زائران بدون گذرنامه و روادید با تقویت اینگونه دفا‌تر و شتاب بخشی به روند صدور در نمایندگی موقت کنسولی عراق در استان ایلام حل می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسن قشقاوی عصر چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی مهران افزود: در تلاشیم دفا‌تر صدور ویزا در این استان را تقویت کنیم تا این مشکل هر چه سریع‌تر برطرف شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت پایانه مرزی مهران اظهار کرد: همه مسئولان استان ایلام برای خدمت رسانی به زائران اربعین همت خوبی داشته‌اند ضمن اینکه امکانات و تجهیزات اربعین امسال در مقایسه با سال گذشته از وضعیت بهتری برخوردار است و خدمات رسانی بصورت آسان تری در حال انجام است.

قشقاوی تاکید کرد: ازدحامی که هم اکنون در مرز‌ها ایجاد شده بخاطر افرادی است که ویزا تهیه نکرده‌اند بنابراین تاکید می‌کنیم زائران قبل از ورود به مبادی خروجی کشور نسبت به تهیه ویزا اقدام کنند.

 مرز بین المللی مهران بدلیل کوتاهی مسافت و برخورداری از امنیت یکی از کانون‌های پر تردد ورود و خروج زوار عتبات عالیات بشمار می‌رود بطوریکه در ایام منتهی به اربعین حسینی سال گذشته بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از این مرز تردد کردند.

کد خبر : ۳۲۵۳۶۱