خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

انتقال زائران به کربلا با یک هزار اتوبوس ایرانی انجام می‌شود

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: برای انتقال زائران اربعین از مرز مهران به کربلا بتدریج یک هزار دستگاه اتوبوس وارد کشور عراق می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسین ذوالفقاری عصر چهارشنبه در دیدار با معاون استانداری استان واسط عراق اظهار کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین مربوط به جهان اسلام است و کنگره عظیم اربعین موجب اتحاد جهان اسلام با یکدیگر می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه نیروهای کشور عراق و ماموران ایرانی در همه بخش‌ها با عشق در خدمت زائران هستند، افزود: هرگونه کمکی که برای تسهیل در تردد زائران در کشور عراق نیاز باشد به آن کشور منتقل خواهد شد.

معاون استاندار استان واسط عراق نیز در این دیدار از راه اندازی پایانه جدید شهابی برای تسهیل در تبادلات تجاری و تردد زائران بین استان‌های ایلام و واسط عراق خبر داد و گفت: افتخار می‌کنیم که پول این دو کشور مسلمان به جیب غربی‌ها نمی‌رود و بین دو کشور رد و بدل می‌شود.

مازون کندوح با تایید ورود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جمهوری اسلامی ایران به مرز زرباطیه عراق برای انتقال زائران به کربلا یادآور شد: ما از ورود خودروهای ایرانی برای جابجایی زائران استقبال می‌کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور عصر چهارشنبه وارد پایانه مرزی مهران شد و از وضعیت تردد زائران در مرز دو کشور بازدید کرد.

مرز بین المللی مهران بدلیل کوتاهی مسافت و برخورداری از امنیت یکی از کانون‌های پر تردد ورود و خروج زوار عتبات عالیات بشمار می‌رود بطوریکه در ایام منتهی به اربعین حسینی سال گذشته بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از این مرز تردد کردند.

کد خبر : ۳۲۵۳۷۱