خبرگزاری کار ایران

طی پیامی؛

جلالی به خانواده مرحوم رکن‌آبادی تسلیت گفت

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس طی پیامی درگذشت مرحوم رکن‌آبادی، سفیر پیشین ایران در لبنان را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، کاظم جلالی طی پیامی با ابراز تاثر درگذشت مرحوم رکن آبادی، خواستار ادامه پیگیری‌ها به منظور روشن شدن وضعیت مفقودان ایرانی فاجعه منا شد.

متن پیام نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس به شرح زیر است:

انالله و انا الیه الراجعون

وَمَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَی اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی اللَّهِ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا

پس از تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر و طولانی، پیکر مطهر مرحوم غضنفر رکن‌آبادی از همکاران ارجمند وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در لبنان شناسایی شد و در آستانه بازگشت به میهن عزیز اسلامی قرار گرفت. درگذشت این عزیز سفرکرده در سرزمین منا که لحن دلنشین ایشان در زمان قرائت بیانیه برائت از مشرکان هنوز در دل‌ها طنین‌انداز است، موجب تاثر و تالم خاطر فراوان گردید.

اینجانب فقدان این سفیر تلاشگر و دیپلمات فعال عرصه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را به خانواده مکرم و بزرگوار مرحوم رکن‌آبادی و دستگاه دیپلماسی ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه ایزدمنان برای آن مرحوم، رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبری عظیم و اجری جزیل مسئلت داردم.

امید آن است تا با امتداد پیگیری‌های شبانه‌روزی مسئولان به ویژه در وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت، سرنوشت تمامی مفقودان فاجعه منا مشخص شود تا زمینه رفع نگرانی خانواده آن عزیزان نیز فراهم گردد.

کد خبر : ۳۲۵۴۴۴