خبرگزاری کار ایران

بروجردی در دیدار با رئیس دومای روسیه:

روابط ایران و روسیه راهبردی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس دومای کشوری روسیه اقدام تروریست‌ها در ساقط کردن هواپیمای مسافری روسیه را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، بخش دیپلماسی رسانه‌ای سفارت کشورمان در مسکو اعلام کرد: علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در نشست مجمع پارلمانی سازمان امنیت جمعی در سن پترزبورگ شرکت کرده است با سرگئی ناریشکین رئیس دومای کشوری فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار رئیس دومای روسیه ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در این نشست به عنوان مه‌مان، آمادگی مجمع پارلمانی سازمان امنیت جمعی را برای تقویت تعامل با ایران اعلام کرد و با اشاره به کارکرد و تاثیر سازمان امنیت جمعی در تامین امنیت و ثبات منطقه‌ای، حضور کشورهای موثر منطقه در این سازمان را مثبت ارزیابی کرد.

رئیس دومای روسیه روابط پارلمانی بین دو کشور را رو به رشد و قابل توجه دانست و با اشاره به سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به سوچی و حضور وی در نشست باشگاه والدای و دیدار وی با رئیس جمهور روسیه، تقویت هرچه بیشتر همکاری‌ها و رایزنی‌های پارلمانی دوجانبه را خواستار شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به گسترش کیفی و کمی روابط دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران طی دو سال گذشته، سفر اخیر پوتین رئیس جمهور روسیه به تهران برای حضور در نشست سران کشورهای صادرکننده گاز را ثمربخش خواند و توافقات صورت گرفته در این سفر را قابل توجه دانست.

بروجردی روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه را راهبردی ارزیابی کرد و همکاری‌های دو کشور در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی را مورد تحسین قرار داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن اقدام تروریست‌ها در ساقط کردن هواپیمای مسافری روسیه بر فراز صحرای سینا و اشتباه خواندن سرنگونی هواپیمای جنگی این کشور در سوریه، اقدام تروریست‌ها در کشتن خلبان فرود آمده روس را مغایر با کنوانسیون‌های بین المللی مربوط به مخاصمات مسلحانه دانست و آن را محکوم کرد.

کد خبر : ۳۲۵۵۴۹