خبرگزاری کار ایران

در حاشیه اجلاس کومسک؛

وزرای اقتصاد و توسعه ایران و ترکیه دیدار کردند

وزیر توسعه جمهوری ترکیه با وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در استانبول دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، این دیدار در حاشیه نشست وزیران اقتصاد و تجارت کشورهای اسلامی کومسک در استانبول انجام پذیرفت. در این ملاقات طرفین تمایل دو کشور را برای ارتقای همکاری‌های دوجانبه تجاری - اقتصادی و بسترسازی متناسب با هدف توسعه همه جانبه این روابط ابراز کردند. 

جودت یلماز درباره این دیدار گفت: دیدار بسیار خوبی با وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران داشتم، مذاکرات سودمندی صورت گرفت و هر دو طرف به عنوان دو کشور بزرگ منطقه برای توسعه همکاریهای تجاری و اقتصادی آمادگی دارند. 

یلماز افزود: ما پیش‌تر هدف ۳۰ میلیارد تجارت بین دو کشور را هدف گذاری کردیم و اکنون حجم تجارت دو کشور به ۱۴ میلیارد دلار رسیده است، پیشرفت خوبی حاصل شده ولی باید فعالیت‌های خود را برای دستیابی به هدف نهایی افزایش دهیم. 

وزیر توسعه جمهوری ترکیه افزود: موضوع لغو تحریم‌ها علیه ایران نیز زمینه مناسبی برای توسعه همکاری‌ها مهیا خواهد کرد و توسعه همکاری‌ها در زمینه گردشگری و افزایش تجارت به نفع دو کشور و هم به نفع منطقه خواهد بود. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران نیز گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور روند رو به رشدی داشته است و فکر می‌کنم که در آینده نزدیک با حذف تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که از خارج بر ما تحمیل شده است زمینه برای رشد هر چه بیشتر روابط دو کشور فراهم خواهد شد. 

وی اضافه کرد: ما در گذشته هدف گذاری کردیم که حجم مناسبات تجاری اقتصادی خود را به ۳۰ میلیارد دلار برسانیم و طبیعتا اقداماتی باید در این مورد صورت بگیرد. 

علی طیب‌نیا تصریح کرد: در جلسه امروز تصمیم گرفتیم که گام‌های سریع‌تر و موثرتری را برای اجرایی کردن توافقات قبلی برداریم، آینده روابط دو کشور روشن است و ان‌شاءالله با تصمیم جدی که سران دو کشور دارند ما می‌توانیم به سمت و هدف افزایش حجم تجارت دو کشور نزدیک شویم.

کد خبر : ۳۲۵۵۸۵