خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت خبر داد؛

تعریف ردیف ویژه عدالت آموزشی در بودجه ۹۵ برای نخستین بار

سخنگوی دولت از تعریف ردیف ویژه عدالت آموزشی در بودجه ۹۵ برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت که  در دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی در دانشگاه تهران حضور یافته بود٬ با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتبارات در نظر گرفته شده برای بخش آموزش حداقل از سال ۹۲ تا امسال بیشترین رشد را داشته و دو برابر رقم مطلقش افزایش یافته اما کافی نیست.

سخنگوی دولت با بیان اینکه برای اولین بار برای عدالت آموزشی در بودجه سال ۹۵ ردیف ویژه‌ای درنظر گرفته شده است٬ بیان داشت درماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه قرار بر این شده که ۲ درصد از سرجمع اعتبارات برای توازن بخشی بودجه‌ها در استان‌های مختلف هزینه شود که در قانون دائم ۳ درصد افزایش یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درباره مطالبات فرهنگیان نیز اظهار داشت: پرداخت مطالبات بازنشستگان و ترمیم حقوقشان و برای ارتقای دریافتی‌های شاغلان اقداماتی صورت گرفته و در این راستا طرح رتبه‌بندی معلمان اجرایی شد و در بودجه ۹۵ چند ردیف به آن اختصاص پیدا کرد.

معاون رییس جمهور ادامه داد: برای این طرح در ۶ ماهه دوم امسال بالغ بر هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان پرداخت می‌شود که این مبلغ تا پایان سال تحصیلی بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

نوبخت در پایان تصریح کرد: اگر بتوانیم به محدودیت منابع و بخش غیردولتی و خرید خدمات آموزشی را مورد توجه قرار دهیم و دولت موظف نباشد صرفا به مدارس دولتی هزینه‌ای پرداخت کند و این سرانه را در اختیار مدارس غیردولتی قرار دهد تا دانش آموزان مدارس غیردولتی بطور رایگان تحصیل کنند می‌توان درآینده برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای داشت.

 

کد خبر : ۳۲۵۸۶۶