خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

برای گسترش روابط با آفریقا هیچ محدودیتی قائل نیستیم

معاون عربی آفریقای وزارت خارجه گفت: ایران برای گسترش روابط با آفریقا خصوصاً کشورهای دوست و مسلمان مانند جمهوری نیجر، هیچ محدودیتی قائل نیست.

به گزارش ایلنا، «عمر حمیدو چیانا» وزیر معدن و توسعه صنعتی نیجر با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار کرد.

در این ملاقات معاون عربی آفریقای وزارت خارجه ضمن تشریح راهبرد جمهوری اسلامی ایران در آفریقا گفت: ما برای گسترش روابط با آفریقا خصوصاً کشورهای دوست و مسلمان مانند جمهوری نیجر، هیچ محدودیتی قائل نیستیم.

وی افزود: مشترکات فرهنگی و تاریخی زیادی بین دو کشور دوست ایران و نیجر وجود دارد و اطمینان داریم این سفر می‌تواند به یافتن زمینه‌های جدیدی برای همکاری دو کشور منجر شود.

وزیر معدن و توسعه صنعتی نیجر گفت: ما برای روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قائل هستیم و با توجه به پیشرفت‌های صنعتی و معدنی ایران خواستار استفاده از تجربیات ایران، در این عرصه‌ها هستیم.

وزیر معدن و توسعه صنعتی نیجر همچنین مراتب تسلیت خود به دولت و ملت ایران به مناسبت حادثه منا را ابراز کرد.

معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه نیز ضمن تسلیت متقابل به دولت و ملت نیجر به خاطر درگذشت تعدادی از حاجیان نیجری، خواستار همکاری و اتحاد کشورهای اسلامی برای برگزاری حج ایمن، شد.

وزیر معدن و توسعه صنعتی نیجر در رأس یک هیأت عالی‌رتبه بمنظور رایزنی با همتایان ایرانی خود، روز گذشته وارد تهران شده است. جمهوری اسلامی ایران در نیامی (پایتخت نیجر) دارای سفارتخانه مقیم است.

کد خبر : ۳۲۶۰۴۰