خبرگزاری کار ایران

ولایتی در دیدار با بشار اسد:

ایران همچون گذشته در کنار ملت و دولت سوریه ایستاده است

مشاور مقام معظم رهبری در سفر خود به سوریه با رییس جمهور این کشور دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایلنا؛ علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری روز یکشنبه ۸ آذرماه در سفری رسمی وارد سوریه شد و با بشار اسد دیدار و در خصوص تحولات منطقه‌ای، همکاری‌های دو جانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

در این برنامه که در دو بخش خصوصی و عمومی برگزار شد ولایتی ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری و ملت و دولت ایران به رییس جمهور و دولت و ملت سوریه از دیدار دوباره بشار اسد ابراز خرسندی کرد.

در ابتدای این دیدار که شیبانی سفیر ایران در سوریه و امیر عبداللهیان معاون آفریقایی و عربی وزیر امور خارجه نیز حضور داشتند٬ رییس جمهور سوریه ضمن تشکر از مواضع اصولی مقام معظم رهبری و همراهی دولت و ملت ایران از پایداری سوریه گفت: تحولات جدی در منطقه در طول ماههای اخیر به وقوع پیوسته و اگر همراهی جمهوری ایران به صورت مستقیم و عیر مستقیم وجود نداشت حتما شاهد این پیروزی‌ها نبودیم و من از مواضع اصولی رهبری ایران در این خصوص اطلاع دارم و تشکر می‌کنم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در این دیدار عنوان کرد: با حضور و شجاعت شما و ملت سوریه؛ دوره‌ای افتخارآمیز و بی‌نظیر از سوریه در تاریخ بر جای مانده است و به دلیل آنکه در مقابل دشمنان اسلام و این جنگ جهانی و جریانات افراطی و تکفیری ایستاده‌اید مایه مباهات و افتخار هستید و رهبر معظم انقلاب همواره از دولت و ملت سوریه حمایت کرده‌اند و برای پیروزی شما دعا می‌کنند و ریاست محترم جمهور ایران نیز پیام محبت و سلام خود را ابلاع نمودند و همواره از این مسیر حمایت کرده‌اند و مطمئن هستیم پیروزی نصیب مقاومت و مردم سوریه خواهد بود.

رییس جمهور سوریه نیز با تاکید بر آگاهی کامل از حمایت مردم ایران گفت: همه پیروزی‌ها و استقامت و پایمردی انجام شده مرهون حمایت‌های رهبری؛ دولت و مردم شریف ایران است و اگر این حمایت‌ها نبود حتماً پیروزی محقق نمی‌شد.

در ادامه این دیدار مهم‌ترین تحولات و مسایل منطقه‌ای و چشم انداز آینده در جلسه جداگانه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر : ۳۲۶۱۵۸