خبرگزاری کار ایران

بعیدی‌نژاد در اینستاگرام:

آژانس با ارائه گزارش دقیق تفوق کامل وجهه فنی و بی‌طرفانه خود در پیگیری مباحث هسته‌ای را ثابت کند

مدیرکل سیاسی و امور بین‌المللی وزارت امور خارجه تاکید کرد: از آژانس انتظار می‌رود با ارائه گزارشی دقیق و حرفه‌ای، تفوق کامل وجهه‌ فنی و بی‌طرفانه خود در پیگیری مباحث هسته‌ای را به جامعه بین‌المللی اثبات کند.

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد در صفحه اینستاگرامش نوشت: پیش‌نویس گزارش ارزیابی نهایی مدیرکل آژانس پیرامون پی.ام.دی را در واقع آقای «ترو» معاون مدیرکل آژانس در امور پادمان می‌نویسد. بدیهی است که نقش آقای آمانو به عنوان عالی‌ترین مقام آژانس، اخذ تصمیم نهایی در خصوص سیاست‌های راهبردی و مدیریتی در پیش‌نویس گزارشی است که آقای ترو و تیم فنی وی باید آن را تهیه و نهایی کنند.

وی با بیان اینکه آقای ترو محصول تغییر رهیافت آژانس در دو سال اخیر در پیگیری مباحث پادمان با ایران است و بر همین مبنا ماموریتی متفاوت از دیگر معاونان این بخش در سال‌های قبل بر عهده داشته است، اظهار داشت: معاون مدیرکل در امور پادمان مهمترین پست مدیریتی آژانس بعد از پست مدیرکل است و این به دلیل نقش اساسی مباحث پادمان در ذیل ماموریت‌های آژانس است.

رئیس تیم کارشناسی هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای با اشاره به وضعیت معاونت پادمان آژانس تصریح کرد: معاونت پادمان با در اختیار داشتن ۸۵۰ نفر پرسنل که عمدتا نیروهای تخصصی و فوق تخصصی هستند و با در اختیار داشتن بیشترین درصد بودجه آژانس برای اِعمال وظیفه نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای کشورهای عضو آژانس، در حقیقت در قلب فعالیت‌های سازمانی آژانس قرار دارد.

بعیدی‌نژاد ادامه داد: متاسفانه مشی و شیوه معاونان قبلی آژانس در امور پادمان در تعامل با ایران همواره با سیاست همراه بودند و همین امر آژانس را از مشی فنی و بی‌طرفانه خود در تعامل با ایران خارج می‌ساخت اما آمدن آقای ترو در دو سال گذشته برخورد متفاوتی از آژانس با ایران را به نمایش گذاشت و بنده به سهم خودم در جریان گفت‌وگوهای ایران با آژانس در بیش از دو سال گذشته این تفاوت شخصیت را از نزدیک حس کردم.

وی با اشاره به شخصیت معاون کنونی پادمانی آژانس خاطرنشان کرد: ترو شخصیتی آرام و بدون حواشی سیاسی است که علاقه‌ای نیز به شرکت در مصاحبه‌ها و موضع‌گیری‌های سیاسی ندارد و توجه عمده او معطوف بر کار فنی و تخصصی خود است. رفتار متعادل و متوازن آقای ترو در بحث‌های دو ساله‌ آژانس در ایران بی‌شک تاثیر مهمی در پیشبرد روند حل و فصل مسائل حال و گذشته اختلافی ایران با آژانس داشته است.

مدیرکل سیاسی و امور بین‌المللی وزارت امور خارجه تاکید کرد: اینک از آژانس انتظار می‌رود که در قدم بسیار مهم پایانی خود در این مرحله و در آستانه‌ ارائه یکی از مهمترین گزارشات در طول تاریخ خود، با ارائه گزارشی دقیق و حرفه‌ای، تفوق کامل وجهه‌ فنی و بی‌طرفانه خود در پیگیری مباحث هسته‌ای را به جامعه بین‌المللی اثبات کند و با فراهم ساختن زمینه و مبنای فنی بسته شدن پرونده پی.ام.دی، به برگشتن اعتماد از دست رفته خود در سطح بین‌المللی کمک کند.

کد خبر : ۳۲۶۲۸۵