خبرگزاری کار ایران

تخت روانچی:

ایران و مکزیک نظرات مشترکی درباره خطرات تروریسم و افراط گرایی دارند

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه که به دعوت همتای مکزیکی خود در راس یک هیات اقتصادی به این کشور سفر کرده، در ملاقات با معاون وزیر خارجه مکزیک در مورد موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گفت وگو و رایزنی کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات کارلوس ایکاسا ضمن خوش آمدگویی به همتای ایرانی خود و هیات همراه وی گفت: ما برای ایران احترام زیادی قائلیم. ایران دارای تمدن باستانی و فرهنگ غنی، جایگاه مهمی در منطقه خاورمیانه است.

وی ادامه داد: دولت مکزیک در چارچوب برنامه متنوع‌سازی شرکای اقتصادی و تجاری خود علاقه‌مند است روابط خود را با ایران گسترش دهد.

معاون وزیر امورخارجه مکزیک افزود: ما از توافق ایران با کشورهای ۱+۵ استقبال می‌کنیم و امیدواریم این توافق به نتایج مطلوب خود برسد.

در این دیدار مجید تخت‌روانچی نیز در پاسخ به اظهارات معاون وزیر خارجه مکزیک، ضمن تشکر از استقبال گرم مقامات مکزیکی اظهار داشت: منطقه آمریکای لاتین از جایگاه خاصی در روابط خارجی ایران برخوردار است و ما اهمیت زیادی برای روابط با مکزیک قائل هستیم.

وی تاکید کرد: مکزیک دارای ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی است و ما از گسترش همکاری‌های اقتصادی با مکزیک استقبال می‌کنیم. شرکت‌های ایرانی و مکزیکی می‌توانند هم در زمینه سرمایه‌گذاری و هم در زمینه انتقال تکنولوژی و صدور خدمات فنی و مهندسی با هم همکاری کنند.

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه تصریح کرد: ایران و مکزیک دارای نقطه نظرات مشترکی پیرامون مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله خطرات ناشی از تروریسم و افراط‌گرایی و همچنین خلع سلاح جهانی هستند و در مجامع بین‌المللی همکاری خوبی با یکدیگر دارند.

کد خبر : ۳۲۶۶۳۴