خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان انرژی اتمی:

راهبرد‌ ما اجرای هوشمندانه برجام است

سمینار آشنایی با بهره‌وری و تامین امنیت نیروی انسانی با حضور معاونین و مدیران اداری و مالی شرکت‌های تابعه صنعت هسته‌ای و سخنرانی معاون سازمان انرژی اتمی و دبیر کمیته امنیت فناوری هسته‌ای برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اصغر  زارعان ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد شهدای صنعت هسته‌ای گفت: بسیج یعنی حضور فعالانه و با بصیرت توام با جهاد علمی و روحیه خودباوری که امام راحل آن را در کشور پایه‌گذاری نمود و تاکنون آثار و برکات ارزشمند آن را در همه عرصه‌های پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خصوصاً صنعت هسته‌ای شاهد بوده‌ایم.

معاون سازمان انرژی اتمی در خصوص ابعاد مختلف صنعت هسته‌ای گفت: بیگانگان با اجماع بین‌المللی پرونده‌ای ساختگی ایجاد کردند و با عملیات روانی و اتهام‌سازی تلاش نمودند چالش‌هایی را با تحریم و قطعنامه‌های مختلف برای جلوگیری از پیشرفت صنعت صلح آمیز هسته ای کشور ایجاد نمایند اما مسئولان دلسوز نظام با دوازده سال مذاکره، بیست‌ودو ‌ماه تلاش مضاعف و بی‌وقفه و با هدایت و رهنمود‌های مقام معظم رهبری، توانستند توطئه‌های آنها را خنثی نمایند و در مقابل زیاده‌خواهی آنها ایستادگی کنند. در حال حاضر نیز باید با بصیرت واقعیت‌ها و نتایج بدست‌آمده در مذاکرات را ببینیم و به شایعات و سخنان بی اساس افراد ناآگاه توجه نکنیم و از این دستاوردها دفاع کنیم.

دبیر کمیته امنیت فناوری هسته‌ای افزود: راهبرد‌های ما اجرای هوشمندانه برجام می باشد که در قالب کارگروه داخلی سازمان موارد فنی و حقوقی با جزئیات مورد بررسی قرار می گیرد. در این راستا صیانت از نیروی انسانی متخصص و اثرگذار و حفظ دانش بومی هسته‌ای از اهداف اصلی سازمان بوده و سیاست مسئولان، تکریم پرسنل می باشد.

وی بیان داشت: در گذشته ما در حوزه تامین مواد و تجهیزات فنی به خارج وابسته بودیم لیکن امروز در صنعت هسته‌ای خود‌کفا شده‌ایم.

زارعان افزود: دشمن به دنبال این است که با ارائه تفسیرهای متفاوت و متناقض از موضوع هسته‌ای سبب ایجاد اختلاف و تفرقه در کشور گردند و همچنین تلاش دارند ذائقه‌های ما را شناسایی کنند و بارها خواستند از طریق نیروی انسانی و فروش تجهیزات معیوب و تزریق بدافزارهای رایانه‌ای اهداف خود را دنبال کنند که بحمدالله با هوشیاری، دقت عمل و اقدام به موقع متخصصین صنعت ناکام مانده‌اند. انشاءالله با همدلی و انسجام بیشتر و همچنین اشاعه فرهنگ و تفکر بسیجی بتوانیم در جهت پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی گام برداریم.

کد خبر : ۳۲۶۸۷۱