خبرگزاری کار ایران

عضو حشد الشعبی در گفت‌وگو با ایلنا:

یک خبرنگار آمریکایی‌ می‌گفت محرم شما را واکسینه می‌کند

یک عضو حشد الشعبی عراق درباره عزاداری‌های اربعین گفت: مداحی‌ها باید کنترل شوند. برخی مداحی‌ها مانند دیسکو است.

حسن ابونصرالله (حسن یوسف‌زاده) عضو حشدالشعبی (بسیج‌ مردمی عراق) در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایلنا به کربلای‌معلی٬ درباره چگونگی تشکیل حشد الشعبی گفت: با الگوبرداری از بسیجیان‌ ایران در دوران دفاع‌مقدس، حشد الشعبی تشکیل شد.

وی درباره مراسم اربعین حسینی و حضور‌ پر شور عاشقان امام‌حسین(ع) گفت: این عزاداری‌ها و حضور پرشور هم نکات مثبت دارد و هم منفی ولی ما به‌ عنوان شیعه می‌خواهیم اعمال ما در اظهار ارادت به شهدای‌کربلا، بدون حرکت منفی باشد. شما اگر به مداحی‌ها توجه کنید، می‌بینید مثلاً نوحه‌ای مانند «با نوای‌کاروان» حاج صادق آهنگران، چقدر وزین و ماندگار است اما متأسفانه برخی مداحی‌های سال‌های اخیر باعث شرمندگی ما می‌شود.

ابونصرالله ادامه داد: اینکه نام مقدس امام‌حسین(ع) را سین سین سین، بخوانیم، درست نیست. باید بر مداحی‌ها کنترل داشت و اجازه نداد هر چیز غیرمعقول عنوان شود یا درباره نذری‌ها، باید توجه کنیم نعمات الهی حیف‌ و میل نشود.

این عضو حشد الشعبی خاطرنشان کرد: بین جوانان حشد الشعبی کسانی را داریم که آرزو دارند ازدواج کنند ولی مشکلات اقتصادی مانع از تحقق آن می‌شود و گاهی وقت‌ها این جوانان، با همین آرزو به شهادت می‌رسند، اگر بخشی از این نذورات را صرف این عمل خیر کنیم، ثوابش بیشتر است.

وی در ادامه افزود: روزی یک خبرنگار غربی به من گفت: آمریکایی‌ها معتقدند محرم شما را واکسینه می‌کند، آنان می‌گویند اگر ما ۱۱ ماه تلاش کنیم تا فرهنگ خود را به این‌ها غالب کنیم،‌‌ همان ماه محرم کافی است که تمام تلاش ما بی‌نتیجه بماند.

این رزمنده‌ شیعه درباره چگونگی پیدایش داعش گفت: داعشی‌ها حدود ۱۵ سال قبل از ورود به سوریه، توسط برخی از کشور‌ها آموزش دیده‌اند. یادم می‌آید یکی از اسرای داعشی که الجزایری بود، می‌گفت: «من را از سن ۱۰ سالگی ربودند و به ما آموزش‌های تروریستی می‌دادند». اکثر داعشی‌ها کسانی هستند که در کودکی ربوده شده و برای چنین روزی آموزش دیده‌اند.

ابونصرالله در پایان درباره حامیان داعش نیز اظهار داشت: کشورهایی مانند آمریکا و اسرائیل از پشت میز دستور می‌دهند و کشورهای دیگر دستور‌ها را اجرا می‌کنند تا حکومت‌شان حفظ شود چراکه توسعه‌ تفکر شیعی را به زیان خود می‌دانند.

یوسف کریمی
کد خبر : ۳۲۷۰۸۵