خبرگزاری کار ایران

حدادعادل پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

مرحوم مدرس٬ نشانه بی‌اعتنایی به دنیا بود

یک نماینده مجلس نهم اظهار داشت: مدرس٬ آیت و نشانه بی‌اعتنایی به دنیا بوده است و هرکس که او را دیده از زهد و ساده‌زیستی او در تعجب بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ غلامعلی حداد عادل که در خطبه‌های پیش از نماز جمعه سخنرانی می‌کرد٬ با اشاره به روز مجلس و یادآوری جایگاه مرحوم مدرس در تاریخ پارلمان کشور اظهار داشت: مدرس٬ آیت و نشانه بی‌اعتنایی به دنیا بوده است و هرکس که او را دیده از زهد و ساده‌زیستی او در تعجب بوده است و ما هم نظیری برای مدرس نمی‌شناسیم و با همین بی‌اعتنایی طمع سیاست‌بازان را از خود را دور کرده است.

وی با بیان اینکه از خصوصیات او بی‌ریایی او بود و تمام زندگی خود را وقف خدمت به مردم کرد٬ ادامه داد: آیت‌الله شبیری زنجانی از قول برخی علمایی که مدرس را دیده بودند٬ از قول حاج میرزا فخرالدین جزایری می‌گوید یک روز منزل مرحوم مدرس صدتا هزارتومانی دیدم. گفتم این چیست؟ گفت رضاخان این را فرستاده و گفته با این هر کاری می‌خواهی بکن و کاری به کار ما نداشته باش. گفتم شما چه گفتی؟ گفت به آن واسطه گفتم به رضا خان بگو به یک شرط این پول را برمی‌دارم که این پول را صرف مخالفت با خودت کنم.؛ این درحالی است که در همان ایام که رجال سیاسی در اتاق او پیش مدرس می‌آمدند٬ مرحوم مدرس شب پول ذغالی که در کرسی بگذارد را حتی نداشته است.

حدادعادل با بیان اینکه مردم نمایندگانی همچون مرحوم مدرس انتخاب کنند٬ تصریح کرد: این جمله معروف مدرس است که می‌گوید دیانت ما عین سیاست است و سیاست ما عین دیانت ماست؛ این همان رابطه دین و سیاست و ضد سکولاریسم است.

رییس پیشین مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مراسم اربعین حسینی گفت: در سال‌های اخیر به برکت انقلاب٬ مراسم اربعین حسینی ابعاد تازه‌ای پیدا کرده و به پدیده دینی و اجتماعی در سطح جهان مبدل شده است.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه بزرگ‌ترین اجتماع بشری روی زمین به نام امام حسین(ع) ببرگزار می‌شود٬ گفت: ‌ قدرت‌نمایی معنوی مراسم اربعین در شرایطی رقم می‌خورد که شرارت‌های آمریکا در منطقه همچنان ادامه دارد.

کد خبر : ۳۲۷۱۲۲