خبرگزاری کار ایران

سردار نقدی:

آمادگی داریم بی‌سوادی را به صفر برسانیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج دانش آموزی، اولویت نخست برنامه ۵ ساله ششم این نهاد است و بسیج آمادگی دارد، بی‌سوادی را به صفر برساند.

به گزارش ایلنا، سردار محمدرضا نقدی در بیست و پنجمین جلسه شورای هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی با تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: اگر بخواهیم بسیج را در یک کلمه خلاصه کنیم، «احساس مسئولیت» بهترین واژه برای آن است و در نتیجه فضا باید به گونه‌ای باشد که دانش آموزانی که ‌از ‌مدرسه فارغ‌التحصیل می‌شوند، افرادی با احساس مسئولیت باشند. باید نسبت به خودش نسبت به دین و محرومتن و مظلومان عالم احساس مسئولیت کند که اگر اینگونه نباشد، ما به هدف خود نرسیده‌ایم.

وی افزود: در مقابل این تفکر، تفکر لیبرالی و غربی وجود دارد که افراد را به سمت منیّت و به سمت فردگرایی سوق می‌دهد که این دو تفکر در مقابل هم هستند که انقلاب اسلامی غلبه تفکر اسلام و احساس مسئولیت را نشان داد و پیشرفت عظیمی داشته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنانش به افول قدرت آمریکا و تفکر لیبرالی اشاره کرد و گفت: آمریکا در سال ۱۹۷۹ میلادی با قدرتی که داشت وقتی ناو خود را حرکت می‌داد یک کشور سقوط می‌کرد. آمریکایی که چند هزار میلیارد دلار ذخایر ارزی داشت اما امروز ۱۹ هزار میلیارد دلار بدهی دارد. آمریکایی که رئیس جمهور آن به هر کشوری می‌رفت با صف‌های طولانی مردم برای استقبال روبرو می‌شد اما امروز هر جایی می‌روند با لنگه کفش از آنها پذیرایی می‌کنند.

وی افزود: آمریکا از لحاظ داخلی فرو پاشیده شده است و حتی برای اینکه در بین سیاهپوستان هم محبوبیت داشته باشند٬ یک فرد سیاهپوست را به عنوان رئیس جمهور سر کار گذاشتند تا بتوانند بحث‌های نژادی را تا حدودی کنترل کنند. اما اصل رژیم، مستکبر است و با عوض کردن ظواهر تغییری در آن ایجاد نمی‌شود و ما تا اینجا دشمن را عقب رانده‌ایم.

نقدی همچنین به پیشروی جمهوری اسلامی در منطقه اشاره کرد و اظهار کرد: وزیر راه عراق گزارش داد ۲۶ میلیون نفر زائر اباعبدالله‌الحسین‌(ع) برای روز اربعین به عراق رفته‌اند. انقلاب تا یمن، لبنان و فلسطین و... صادر شده است. اگر ما تلاش کنیم دشمنی که خلع سلاح شده و به نفوذ متوسل شده را با بالا بردن بصیرت می‌توانیم سرکوب کنیم.

وی افزود: جوانی که از دبیرستان ما فارغ‌التحصیل می‌شود باید نسبت به مسائل اسلام، احساس مسئولیت کند. ظلم را بر نتابد و امر به معروف و نهی از منکر چه در بعد سیاسی، چه در بعد فرهنگی و چه در بعد اقتصادی در وجود او نهادینه شده باشد. باید اعتماد به نفس و انگیزه جهاد را در او نهادینه کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین نهادینه کردن جوهر دفاع در افراد را مهم‌تر از آشنایی سلاح و آمادگی دفاعی دانست و تصریح کرد: اگر کسی اعتقاد به دفاع از حقیقت هم داشته باشد استفاده از سلاح را هم نداند در ۲۴ ساعت می‌تواند آموزش ببیند و استفاده کند. اما اگر جوهر دفاع از حق در وجودش نباشد زرادخانه‌های بزرگ اسلحه هم نمی‌تواند او را موفق کند.

نقدی در پایان افزود: دربرنامه ۵ ساله ششم بسیج، اولویت با بسیج دانش‌آموزی است و آمادگی داریم تا بی‌سوادی را به صفر برسانیم و در این زمینه امیدواریم وزارت آموزش و پرورش که از نیروهایی مخلص و بسیجی تشکیل شده هم کمک حال ما باشد.

کد خبر : ۳۲۷۴۸۱