خبرگزاری کار ایران

تابش در گفت‌و‌گو با ایلنا:

وزارت کشور پای تامین امنیت مراسمی که مجوزش را داده بایستد/از قوه قضائیه گلایه‌مندیم

نماینده اصلاح طلب مجلس نهم گفت: اگر وزارت کشور برای برگزاری یک نشست مجوزی صادر می‌کند٬ باید پای تامین امنیت آن بایستد

محمدرضا تابش در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با انتقاد از بر هم خوردن میتینگ‌های انتخاباتی دارای مجوز اصلاح‌طلبان در هفته‌های اخیر و تداوم این اتفاق اظهار داشت: در جریان برهم خوردن این جلسات و میتینگ‌های انتخاباتی که قرار بود با مجوز رسمی وزارت کشور برگزار شود، هم از قوه قضاییه و هم از وزارت کشور گلایه‌مندیم.

وی افزود: نکته اینجاست که اگر وزارت کشور برای برگزاری یک نشست مجوزی صادر می‌کند٬ باید پای تامین امنیت آن بایستد و از تمامی ابزار‌ها و دستگاه‌هایی که در اختیار دارد استفاده کند و حتی اگر لازم به ورود نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات و حتی بسیج برای برقراری امنیت باشد، باید این مهم صورت بگیرد.

نماینده مردم اردکان در مجلس نهم اضافه کرد: به هر حال مجوزی که از وزارت کشور صادر شده، مجوز حاکمیت است و این گلایه وجود دارد که چگونه مجوز می‌دهند اما در راستای برقراری امنیت اقدامی انجام نمی‌دهند و با بر هم زنندگان این جلسات برخورد نمی‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: قوه قضاییه نیز باید با قدرت و قاطعیت در این مسائل ورود کند و با افراد متخلفی که مانع برگزاری تجمعات قانونی می‌شوند برخورد کرده و مورد پیگرد قانونی قرار دهد چراکه نقش این دو دستگاه مکمل و لازم و ملزوم یکدیگر است.

تابش همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اعلام وزارت کشور در خصوص در اختیار داشتن اسامی و آدرس تمامی متخلفان می‌تواند جایگزین برخورد قانونی شود، گفت: به هیچ عنوان این اقدام‌ها نمی‌توانند خلاء برخورد قانونی با متخلفان را پر کنند.

تابش در پایان تصریح کرد: وزارت کشور و قوه قضاییه باید با قاطعیت با متخلفان برخورد کنند و اینکه تنها به اعلام اسامی آنها بسنده کنیم و بیاییم بگوییم این اسامی را در اختیار داریم راه به جایی نمی‌برد.

کد خبر : ۳۲۷۶۹۸