خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در گفت‌وگو با ایلنا:

وزارت کشور و قوه قضاییه پاسخگوی عدم برخورد با برهم‌زنندگان مراسم مجوزدار باشند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اگر یک نماینده مجلس هم در جمع متخلفان بوده مرتکب اقدامی خلاف قانون شده، باید بازخواست شود، با این حال از یک نماینده مجلس بعید است که در روند غیرقانونی قرار بگیرد و بعد مدعی اسلام و اصول و دین و مذهب باشد.

مسعود پزشکیان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با انتقاد از حمله به میتینگ‌ها و سخنرانی‌های انتخاباتی و با اشاره به نقش وزارت کشور در جلوگیری از بروز چنین اتفاق‌هایی اظهار داشت: وزارت کشور و قوه قضاییه باید پاسخگو باشد که چرا با متخلفان و برهم‌زنندگان سخنرانی‌های مجوزدار برخورد نمی‌کند.

وی افزود: همه باید به قانون احترام بگذارند و بر اساس قوانین عمل کنند. هنگامی که عده‌ای را به خاطر راهپیمایی بازداشت کرده و با این استدلال که اقدامشان خلاف قانون بوده در بازداشت نگه می‌دارند، باید با کسانی که با برپایی تجمع‌های غیرقانونی، سخنرانی‌های مجوزدار و قانونی را برهم‌می‌زنند نیز بنابر‌‌ همان قانون برخود مشابه شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به حضور چهره‌های سر‌شناس در میان برهم‌زنندگان برخی از این مراسم‌ها، اعلام کرد: همان‌گونه که امیرالمومنین(ع) بر دست برادرش که خواسته‌ای نابجا داشت، داغ نهاد، اگر ما هم مدعی برقراری حکومت اسلامی بوده و خود را شیعه و رهروی ائمه می‌دانیم باید عدالت را سرلوحه قرار داده و میان خودی و غیرخودی تفاوت قائل نشویم.

پزشکیان در پاسخ به این سوال که چرا با نماینده مجلسی که با در متن حادثه ورامین که منجر به هتک حرمت و تعرض فیزیکی به حجت‌الاسلام موسوی لاری شد، برخوردی صورت نمی‌گیرد، گفت: به هر حال اگر یک نماینده مجلس هم در جمع متخلفان بوده مرتکب اقدامی خلاف قانون شده، باید بازخواست شود، با این حال از یک نماینده مجلس بعید است که در روند غیرقانونی قرار بگیرد و بعد مدعی اسلام و اصول و دین و مذهب باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که چرا باوجود آن‌که تمامی نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان چنین اقدام‌هایی را محکوم نموده و خواهان برخورد قانونی با متخلفان هستند اما کماکان شاهد تکرار این اتفاق‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: همان‌طور که بار‌ها گفته‌ام مشکل از خود ماست که یا قانون را به درستی نمی‌نویسیم یا در اجرای صحیح قانون به درستی نظارت نمی‌کنیم.

پزشکیان در پایان تصریح کرد: نکته مهم دیگر این است که به هر حال وضعیت کشور این‌گونه است و این مردم هستند که باید هوشیار‌تر باشند و کسانی را به مجلس بفرستند که حرف و عملشان یکی باشد و حتی اگر قانونی به ضررشان بود، به اجرای آن متعهد باشند، نه این‌که تا جایی که قانون به نفع ماست، از اسلام و ولایت و دین و مذهب بگوییم و هنگامی که قانون به نفعمان نبود، همه‌چیز را زیر پا بگذاریم و بگوییم ما خودجوشیم!

کد خبر : ۳۲۸۰۵۹