خبرگزاری کار ایران

فائزه هاشمی در دانشگاه تهران:

اصلاح‌طلبان در نظرسنجی‌ها بالای ۷۰ درصد رای دارند

عضو شورای مرکزی کارگزاران گفت: نظرسنجی‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان بالای ۷۰ درصد رای دارند و جناح اصولگرا حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد؛ البته همه نظرسنجی‌ها بالا و پایین دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فائزه هاشمی در مراسم روز بزرگداشت دانشجو که در دانشگاه تهران و به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد٬ گفت: شور و نشاط این نشست در کمتر جایی مشاهده می‌شود و انسان امیدوار می‌شود و اگر این نشاط در همه جای ایران باشد و ما تساهل داشته باشیم٬ افراد در سراسر کشور بدون هیچگونه واهمه‌ای سخنرانی می‌کنند و کشور رو به جلو خواهد رفت.

وی ادامه داد: خواسته جامعه اصلاح‌طلبی این است که همه افراد و به‌خصوص مخالفان نظرشان را بی‌واهمه بیان کنند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه تاثیری که جنبش دانشجویی بر مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشته است٬ آنقدر عمیق است که قابل بیان نیست، اظهار داشت: تاریخچه و عملکرد جنبش دانشجویی به‌گونه‌ای است که نمی‌توان از آن بی‌تفاوت گذشت و خوشبختانه جنبش دانشجویی در اکثر اوقات تصمیم‌های درستی گرفته و تاثیر‌گذار بوده است.

هاشمی با اشاره به انتخابات آتی تصریح کرد: امیدوارم در انتخابات آتی تغییری در جامعه ایجاد شود و مجلسی شکل بگیرد که مسائلی مانند آزادی‌های سیاسی و مدنی و حقوق بشر را پیگیری کرده و آن‌ها رعایت شود.

وی با یادآوری فراز و نشیب‌های پس از انقلاب خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مجموعه اصلاح‌طلبی با تجربه‌ای غنی در کنار هم قرار گرفته و تلاش می‌کند آینده خوبی رقم بزند و امیدواریم با تدبیر مسیر جلو رود و عقبگرد نداشته باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نباید حرکتی افراطی داشته باشیم٬ ابراز داشت: اصلاح‌طلبان باید همدیگر را تحمل کنند٬ زیرا عدم تحمل در سال‌های گذشته در جامعه رسوخ کرده که ما از آن ضربه خوردیم.

هاشمی با بیان اینکه مهم‌ترین پیام اصلاح‌طلبی به رسمیت شناختن حقوق مخالفان است، عنوان کرد: ما انقلاب نکردیم تا خودی و غیرخودی داشته باشیم٬ بلکه ما انقلاب کردیم تا همه زیر یک پرچم باشیم و در چارچوب قانون فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه کسی که با حقوق قانونی مردم مقابله و با آن برخورد می‌کند٬ فتنه کرده است٬ یادآور شد: اکنون عده‌ای سوءاستفاده از مسئله نفوذ را مطرح کرده‌اند تا بتوانند صداهای مختلف را خاموش کنند. این دشمن‌سازی‌ها توجیهی برای خاموش کردن صداهای مختلف و توجیه ناکارآمدی است در حالی که دشمن ما ناکارآمدی، دروغ‌گویی و فساد است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران اضافه کرد: اگر به صداهای مختلف فرصت بروز و ظهور بدهیم و اجازه دهیم نهاد‌ها براساس قانون فعالیت بکنند و افراد بر اساس شایستگی انتخاب بشوند٬ تمام مسائل قابل حل خواهند بود.

هاشمی با تاکید براینکه ما نمی‌گوییم قانون اساسی بی‌عیبی داریم٬ بیان کرد: عیب‌های موجود در قانون اساسی باید در زمان لازم رفع شود٬ اما با تکیه بر همین قانون هم می‌توان مسائل را حل کرد.

وی با اشاره مجدد به انتخابات اسفند سال ۹۴ گفت: من از کسانی بودم که پس از سال ۸۸ فکر می‌کردم نباید در انتخابات شرکت کرد٬ ولی انتخابات سال ۹۲ نشان داد نباید ناامید بشویم و چاره‌ای جز شرکت در انتخابات نیست٬ چون اصلاح‌طلبیم پس باید با امید در انتخابات شرکت کنیم تا تغییر ایجاد شود.

این فعال سیاسی با یادآوری انتخابات سال ۹۲ اظهار داشت: در آن انتخابات همه نوع کاری کردند؛ آقای هاشمی رد صلاحیت شد٬ اما آقای خاتمی با تدبیرش توانست جریان اصلاحات را هدایت کند و با از خودگذشتگی آقای عارف و حضور مردم شاهد پیروزی در انتخابات و ایجاد امید بودیم.

هاشمی با بیان اینکه باید با تدبیر عمل کرد٬ ادامه داد: خوشبختانه با تشکیل شورای‌عالی اصلاح‌طلبان‌‌ همان روند در حال تکرار است٬ ولی حضور مردم مهم است و اکنون فرصت ناامیدی نیست و همه باید پای صندوق‌های آرای بایستیم.

وی با محتمل دانستن رد صلاحیت‌های گسترده تصریح کرد: هرکس توانی دارد باید بیاید و در انتخابات ثبت‌نام کند تا ما در ‌‌نهایت با کمبود کاندیدا روبرو نشویم. نظرسنجی‌های صورت‌گرفته تا به امروز نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان بالای ۷۰ درصد رای دارند و جناح اصولگرا حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد؛ البته باید بگویم همه نظرسنجی‌ها بالا و پایین دارد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران اضافه کرد: عملکرد طرف مقابل نشان از ترس آنها دارد و اقداماتی مانند برهم‌زدن نشست‌ها و سخنرانی‌ها نشان از ترس آنها و تلاششان برای ایجاد فضای رعب و خمودگی میان اصلاح‌طلبان است.

وی با اشاره به یکسان نبودن مجری و ناظر انتخابات خاطرنشان کرد: وقتی مجری انتخابات و ناظر آن یکی نباشد٬ کسی به راحتی نمی‌توانند هر کاری که دلش خواست انجام بدهد.

هاشمی در پایان به ضرورت حضور گسترده زنان درعرصه انتخابات اشاره کرد و ابراز داشت: بیشترین آمار حضور زنان مربوط به مجلس پنجم است که در آن مجلس ۱۵ خانم حضور داشتند که اکنون این تعداد به ۹ نفر رسیده‌ است. این در حالی است که تعداد نمایندگان در زمان پیش از انقلاب تعداد نمایندگان ۲۰ نفر بود باید بگویم حضور زنان در مجلس بسیار بااهمیت است٬ زیرا بخشی از مشکلات امروز به دلیل مدیریت مردانه است٬ به طور مثال از این همه اختلاس‌کننده مگر چند نفرشان خانم هستند؟

کد خبر : ۳۲۸۰۶۳