خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

خبر منتشر شده مبنی بر عذرخواهی ایران از عراق صحت ندارد

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران اخبار منتشر شده مبنی بر ارسال پیام اعتراض العبادی به ایران و یا عذرخواهی سفیر ایران از نخست‌وزیر عراق در ملاقات اخیر و در موضوع بی نظمی در مرز مهران را رد کرد و گفت: این اخبار صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سؤالی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر عذرخواهی ایران از عراق به دلیل هرج و مرج ایجاد شده در مرز مهران (زرباطیه) توسط زائران ایرانی، با بیان اینکه مراسم اربعین سال جاری با نظم و شکوه ستودنی برگزار شد، گفت: مقامات مسئول و دولت عراق در هماهنگی کامل با مقامات ذیربط ایرانی، سهم مهمی در برگزاری باشکوه این مراسم داشتند.

وی اضافه کرد: برخی اخبار منتشر شده مبنی بر ارسال پیام اعتراض آقای العبادی به ایران و یا عذرخواهی سفیر ایران از نخست‌وزیر عراق در ملاقات اخیر و در موضوع بی‌نظمی در مرز مهران صحت ندارد.

معاون وزیر خارجه با اشاره به دیدار حسن دانایی‌فر سفیر ایران در بغداد با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق عنوان کرد: ملاقات سفیر ایران و نخست‌وزیر عراق در فضای مثبت و در چارچوب هماهنگی‌های سیاسی دوجانبه انجام شده و آقای العبادی و مقامات عراق نیز قدردانی خود را از برگزاری باشکوه مراسم اربعین و همکاری مقامات مسئول و مردم ۲ کشور اعلام کردند.

کد خبر : ۳۲۸۰۸۱