خبرگزاری کار ایران

سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل:

رژیم صهیونیستی و حامیانش روز به روز منزوی‌تر می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۱۵۹

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل بعد از تصویب قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران گفت: این قطعنامه بر اساس تعهدات مندرج در اسناد بازنگری، عملی کردن تعهدات پذیرفته شده از سوی کشورهای هسته‌ای در زمینه خلع سلاح را درخواست کرده است.

به گزارش ایلنا، غلامحسین دهقانی گفت: در ماده ششم معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای تصریح شده که این کشور‌ها موظف هستند مذاکرات برای آغاز خلع سلاح را آغاز کنند و از این کشور‌ها خواسته شده است که اقدامات گام به گام برای غیرفعال کردن سلاح‌های هسته‌ای، سپس امحای آن را عملی کنند که متاسفانه تاکنون هیچ گام موثر و یا جدی در این راستا برداشته نشده است.

وی افزود: به همین دلیل جامعه جهانی روز به روز فشار خود را بر کشورهای هسته‌ای بیشتر می‌کند و امسال شاهد تعداد زیادی قطعنامه در این زمینه بودیم که تصویب شد، ولی متاسفانه با مخالفت کشورهای هسته‌ای همراه بود.

معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل همچنین گفت: این قطعنامه‌های پیشنهادی هر دو سال یکبار درباره ضرورت اجرای تعهدات کشورهای هسته‌ای به تعهدات خود طبق کنفرانس‌های بازنگری مطرح می‌شود که به رغم مخالفت کشورهای هسته‌ای و کشورهای تحت حمایت آن‌ها مانند رژیم صهیونیستی، در نشست مجمع عمومی به تصویب کشورهای جهان رسید.

وی در پاسخ سوالی درباره دلیل سکوت و عدم اعمال فشار قدرت‌های اتمی جهان به رژیم صهیونیستی درباره لزوم خلع سلاح اتمی این رژیم گفت: درباره قطعنامه‌هایی که مربوط به ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته‌ای به ویژه در خاورمیانه و یا مربوط به خلع سلاح‌های هسته‌ای می‌شود، شاهد آن هستیم که همچنان روند مخالفت کشورهای هسته‌ای و رژیم صهیونیستی با این قطعنامه‌ها ادامه دارد.

دهقانی با اشاره به تاکید جامعه بین‌المللی بر خلع سلاح هسته‌ای گفت: جامعه جهانی بر خلع سلاح هسته‌ای و اجرای تعهدات کشورهای هسته‌ای تاکید دارد و روند کنونی حاکی از این است که آرام آرام در کمیته اول مجمع عمومی و دیگر مجامع، کشورهای هسته‌ای و رژیم صهیونیستی که دارای سلاح‌های هسته‌ای است با مخالفت با همه قطعنامه‌های خلع سلاح به سمت انزوا خواهند رفت و قطعاً روز به روز در شرایط بدتری قرار خواهند گرفت.

معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل که با خبرگزاری صداوسیما سخن گفته است، در پایان تاکید کرد: قطعاً روند به طرف بیشتر تحت فشار قرار گرفتن کشورهای هسته‌ای به ویژه رژیم صهیونیستی به عنوان متحد این کشور‌ها در منطقه خاورمیانه است ولی متاسفانه درباره ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه، کشورهای هسته‌ای نه تنها فشاری بر رژیم صهیونیستی نمی‌آورند بلکه همچنان سیاست دفاع از آن را ادامه می‌دهند هرچند این روند به نظر نمی‌رسد به شکل کنونی بتواند به مدت طولانی ادامه پیدا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز