خبرگزاری کار ایران

در پیامی ویدیویی مطرح شد؛

درخواست «هنیه» از ملت ایران برای حمایت همه جانبه از انتفاضه

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در پیامی ویدیویی خطاب به ملت ایران، خواستار حمایت همه جانبه از انتفاضه مبارک ملت فلسطین شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، متن پیام ویدیویی اسماعیل هنیه نائب رئیس دفتر سیاسی حماس به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

از سرزمین مبارک فلسطین، از بیت المقدس و اطراف و اکناف آن به ملت برادر و مسلمان ایران سلام و درود می‌فرستم و پیام انتفاضه را خدمت شما تقدیم می‌کنم.

این انتفاضه مبارک (انتفاضه قدس) از صحن‌های مسجد الاقصی آغاز شد و از روح ایمان، روح جهاد و روح مقاومت مردان و زنان مدافع مسجد الاقصی در قدس، کرانه باختری انقلابی و تمامی سرزمین مبارک فلسطین نشات گرفت.

انتفاضه در حالی وارد سومین ماه از عمر خود می‌شود که قوی، شکست‌ناپذیر، مهار ناشدنی و در ایجاد وسایل و ابزارهای مقاومت، خلاقیت و نوآوری دارد؛ آن هم از طریق قهرمانی‌ها و دلاورمردی‌هایی که مردان و زنان فلسطین رقم زدند. این انتفاضه با هدف دفاع از میراث امت اسلامی در قدس و مسجد الاقصی، مقابله با دسیسه‌های دشمن صهیونیستی برای تقسیم زمانی و مکانی اولین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف الهی و معراجگاه پیامبر مکرم اسلام (ص) شکل گرفت.

بنده کاملا از جایگاه قدس و فلسطین در قلوب رهبری و مردم ایران آگاه هستم و از این رو، درخواست می‌کنیم تا عمق و چتر حمایتی راهبردی ملت ایران و تمامی ملت‌های عربی و اسلامی - در هر جای دنیا - به منظور پشتیبانی از این انتفاضه با شکوه تامین گردد تا انتفاضه تداوم یابد و به راه خود ادامه دهد؛ تا اینکه بتواند در مقابل دسیسه‌ها و نقشه‌های دشمن بایستد؛ تا اینکه بتوانیم به یاری و اذن الهی به اهداف انتفاضه در حمایت از قدس و مسجد الاقصی، متوقف کردن عربده کشی‌های شهرک نشینان صهیونیست و آزادی سرزمین و ملت فلسطین جامه عمل بپوشانیم.

برادران و خواهران گرامی! ملت مسلمان ایران! ما به این نکته واقف و آگاه هستیم که فلسطین از چه جایگاه والایی نزد رهبری، رئیس جمهور، دولت، پارلمان و ملت ایران، برخوردار است و قدس چقدر در نگاه شما عزیز و ارزشمند است.

این انتفاضه ادامه خواهد یافت و استمرار خواهد داشت. این انتفاضه ادامه می‌یابد تا این سرزمین آزاد گردد. با توجه به این موضوع، همه باید در راه حمایت از انتفاضه و در مسیر تامین تمامی مقتضیات تداوم و استمرار آن گام برداریم تا این انتفاضه پویا و قوی باقی بماند.

ملت بزرگ فلسطین با خون و جان خود از سرزمین، آبرو و مقدسات مسلمانان دفاع می‌کند و در راه فلسطین و قدس از هیچ چیزی دریغ نمی‌کند. امید زیادی به امت اسلامیمان داریم. امید فراوانی به ملت ایران داریم. ان شاء الله، پیروزی و آزادی از آن ملت فلسطین و امت اسلامی خواهد بود و با هم در صحن‌های مسجد مبارک الاقصی نماز خواهیم گذارد.

 «ویقولون متی هو قل عسی أن یکون قریبا.» (سوره اسراء آیه ۵۱) (به تو می‌گویند که این اتفاق چه زمانی روی می‌دهد؟ بگو که شاید وقوع آن نزدیک باشد)

سلام علیکم ورحمة الله و برکاته
برادر شما اسماعیل هنیه
نخست وزیر سابق فلسطین از غزه عزتمند - فلسطین اشغالی

کد خبر : ۳۲۸۷۶۹