خبرگزاری کار ایران

نماینده ایران در آژانس:

قطعنامه ۱+۵ با اجماع شورای حکام تصویب می‌شود/ پیش‌بینی مختومه شدن مسائل برای همیشه

سفیر و نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نشست شورای حکام و ارائه پیش‌نویس قطعنامه ۱+۵ درباره پی.‌ام.دی گفت: پیش‌بینی‌ها این است این قطعنامه با اجماع آرای کشورهای عضو شورای حکام تصویب و مسائل برای همیشه مختومه شود.

به گزارش ایلنا، رضا نجفی درباره نشست شورای حکام و ارائه پیش‌نویس قطعنامه ۱+۵ درباره پی.‌ام.دی گفت: پیش‌بینی‌ها این است این قطعنامه با اجماع و اتفاق آرای کشورهای عضو شورای حکام تصویب و مسائل گذشته و حال برای همیشه مختومه شود.

وی افزود: فردا جلسه فوق‌العاده شورای حکام است و در این نشست گزارش آقای آمانو درباره ارزیابی نهایی در خصوص مسائل گذشته و حال مطرح می‌شود و بعد از آن، در خصوص قطعنامه پیشنهادی ۵+۱ تصمیم گیری خواهد شد.

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس درباره روند این نشست اظهار داشت: معمولش این است که ابتدا قعطنامه از سوی کشورهای بانی قطعنامه معرفی می‌شود و بعد از آن کشورهای عضو شورای حکام نظرات خودشان را ارائه خواهند کرد.

نجفی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هم در ظرفیت ریاست عدم تعهد و هم در ظرفیت ملی سخنرانی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی‌ها این است که این قطعنامه با اجماع و اتفاق آرای کشورهای عضو شورای حکام تصویب شود و موضوع مسائل گذشته و حال و یا به اصطلاح «پی.‌ام.دی» برای همیشه مختومه شود و راه را برای اجرای برجام باز کند.

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس ابراز امیدواری کرد: برجام، خیلی زود، اواخر دسامبر و اوائل ژانویه اجرایی شود.

نجفی در پاسخ به این سوال که نشست فوق‌العاده شورای حکام چقدر طول خواهد کشید، تصریح کرد: این بستگی به تعداد کشورهایی دارد که می‌خواهند صحبت کنند و قاعدتاً نباید بیشتر از نصف روز باشد، مگر اینکه تعداد کشورهایی که می‌خواهند صحبت کنند، زیاد باشد.

وی اضافه کرد: البته چون موضوع، موضوع مهمی است و بعد از حدود ۱۲ سال این پرونده بسته می‌شود، ممکن است تعداد کشورهایی که می‌خواهند صحبت کنند زیاد باشد اما شاید این نشست بیشتر از یک نصفه روز طول نکشد.

کد خبر : ۳۲۹۶۰۰