خبرگزاری کار ایران

در پی جنایت‌های بوکوحرام؛

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی از عملکرد دولت نیجریه ابراز تاسف کرد

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید همه دنیا جنایات زشت در نیجریه را محکوم کنند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای ستاد مرکزی مؤسسه‌ها و مراکز مهدوی افزود: شیعیان مظلومی که هیچ خطری برای کشورهای اسلامی ندارند و صادقانه و مظلومانه و مسالمت‌آمیز در این کشورها زندگی می‌کنند، این چنین دست اجانب گرفتار شده و شهید می‌شوند و مجامع بین‌المللی و اسلامی هم مقابل این جنایات سکوت اختیار می‌کنند.

وی ضمن ابراز تاسف از عملکرد دولت نیجریه گفت: کشور نیجریه به جای اینکه فرقه ضاله بوکوحرام را که در این چند سال این همه جنایت کرده و انسان‌های زیادی را به قتل رسانده قلع و قمع نماید، با اینها همکاری می‌کند و شیعیان مظلوم را به قتل می‌رساند و متاسفانه این جنایت برای آنها عادی شده است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی بیان کرد: قلب‌ مقدّس امام زمان(عج) از این جنایات و حوادث غیرانسانی ناراحت و غمگین است. باید کاری کنیم آن وجود مقدس از اعمال و رفتار ما خوشحال شده و غم و غصه آن حضرت را تا حد امکان رفع کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تقدیر و تشکر از اعضای این ستاد و همه کسانی که در این امر عظیم و مقدس خدمت می‌کنند، گفت: آنچه که امروز جامعه اسلامی به آن احتیاج فراوان دارد، اشاعه و نشر فرهنگ مهدویت در جامعه است، اگر جامعه اسلامی ما با این فرهنگ مبارک آشنا شود و احادیث و روایاتی که در این زمینه وجود دارد برای آنها تبیین و تشریح شود، بسیاری از مشکلات و گرفتاری ها برطرف می شود.

این مرجع تقلید، با اشاره به خدمات علما و کارشناسان امر مهدویت از آغاز غیبت امام عصر(عج) تاکنون گفت: علمای بزرگ و متخصصان این امر، در نشر معارف مهدوی زحمت بسیاری کشیدند که باید خدمات و تراث آنها حفظ و حوزه های علمیه بیش از پیش با آنها آشنا شوند.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به فرمایش استاد بزرگوار خودشان آیت‌الله‌ العظمی بروجردی(ره) گفت: این مرجع بزرگ همیشه آقایان طلاب و روحانیان را ترغیب می‌فرمودند که یاد امام زمان(عج) را در دل‌های مردم زنده نگهدارند تا با آن حضرت مانوس باشند.

آیت الله صافی‌گلپایگانی همچنین با گرامیداشت نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت حجّت ابن الحسن العسکری(عج) گفت: برنامه این روز باید با عظمت بسیار و شکوه فراوان و به دور از هرگونه مسائل حاشیه‌ای و سیاسی در سطح کشور انجام شود تا مردم با این روز مقدس و امر مبارک آشنا شوند.

وی، با اشاره به بدعت‌ها و شبهاتی که در مسئله مهدویت وجود دارد گفت: مدعیان دروغین مهدویت از آغاز تاکنون وجود داشته‌اند و می‌خواستند مردم را از این راه منحرف کنند ولی حقیقت آن حضرت و زحمات علمای ما در رفع این بدعت‌ها و شبهه‌ها، نقشه آنها را نقش بر آب کرد و می‌کند و الان هم باید متوجه باشیم و کسانی را که چنین ادعاهای کذب و ناروایی دارند به مردم معرفی و جامعه را به کید و نقشه خائنانه دشمنان آشنا کنیم.

کد خبر : ۳۲۹۷۴۱