خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت کشور:

نامزدهای انتخابات از تبلیغات زودهنگام پرهیز کنند

سخنگوی وزارت کشور گفت: نامزدها قانون را رعایت و از تبلیغات زودرس خودداری کنند و تنها به دنبال اثبات خود باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور گفت: شورای نگهبان دغدغه تحقق نظارت حداکثری را دارد که با توضیحات وزارت کشور، سخت‌افزار رای‌گیری الکترونیک شامل صندوق الکترونیک اخذ رای و شماره رای به تائید شورای نگهبان رسید و کارشناسان در حال تهیه نرم‌افزار هستند. کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از 26 آذر و نامزدهای مجلس شورای اسلامی از 28 آذر می‌توانند در انتخابات ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: برای نام نویسی نامزدهای هر کدام از این دو انتخابات یک هفته فرصت وجود خواهد داشت که افراد می توانند برای نام نویسی به وزارت کشور یا فرمانداری های سراسر کشور رجوع کنند.

امیری به نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری توصیه کرد که قانون را رعایت و از تبلیغات زودرس خودداری کنند و تنها به دنبال اثبات خود باشند. نامزدها باید خطوط قرمز را رعایت کنند چرا که در صورت ارتکاب جرایم، وضعیت آنها در دستگاه قضایی رسیدگی می شود.

سخنگوی وزارت کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر ضرورت برخورداری رای دهندگان از شناسنامه و شماره ملی گفت: بر اساس دستور وزارت کشور، سازمان ثبت احوال به طور شبانه‌روزی و تمام وقت برای صدور کارت ملی و شناسنامه آماده است.

وی در ادامه گفت: در دوره‌های گذشته در برخی مناطق کشور شاهد درگیری طرفداران کاندیداها بودیم و در دوره جدید متناسب با شرایط محیطی امنیتی برنامه‌ریزی‌هایی شده است که بر همین اساس شاهد هیچ‌گونه مشکل امنیتی نخواهیم بود. ضمن اینکه کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن تا 5 اسفند و کاندیداهای مجلس خبرگان نیز از 22 بهمن ماه تا 5 اسفند فرصت انجام تبلیغات انتخاباتی را دارند.

کد خبر : ۳۳۰۰۲۱