خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در گفت‌وگو با ایلنا:

نیمی از بودجه عمرانی سال ۹۴ محقق نمی‌شود

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه در خوشبینانه ترین حالت چیزی حدود 20 الی 25 هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی سال 94 محقق می شود، گفت: با توجه به افت قیمت نفت امکان تحقق مبلغ مصوب بودجه عمرانی وجود ندارد.

مهرداد لاهوتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال از مبلغ ۴۵ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی نهایتا ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شود، اظهار کرد: با توجه به افت بی‌سابقه درامدهای حاصل از فروش نفت در خوشبینانه‌ترین حالت نیمی از بودجه عمرانی سال ۹۴ اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به احتمال کاهش رقم بودجه عمرانی سال آینده، ‌ گفت: معتقدم دولت باید بودجه عمرانی سال ۹۵ را واقع گرایانه تنظیم کند و در تنظیم بودجه نگاه دولت باید به سمت استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی باشد.

عضو کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه باید بستر و ساز و کار واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی مهیا شود، ادامه داد: اگر بتوانیم از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنیم تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هم می‌توان کار عمرانی در سال ۹۵ انجام داد.

لاهوتی با اشاره به بودجه محدود دستگاه‌های عمرانی، ‌ تاکید کرد: بودجه وزارت راه و شهرسازی و منابع دولتی آن چیزی حدود ۶ الی ۷ هزار میلیارد تومان است که این رقم نمی‌تواند برای دستگاه‌های عمرانی قابل توجه باشد.

این عضو کمیسیون عمران گفت: به طور قطع با این منابع محدود نمی‌توان از پس این چند هزار پروژه نیمه تمام عمرانی برآمد بنابراین باید بسترهای قانونی واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی هر چه سریع‌تر فراهم شود البته وزارتخانه راه و شهرسازی توانسته از توان بخش خصوصی استفاده کند و سرمایه گذاران این حوزه در طول دو سال گذشته فعال شده‌اند.

کد خبر : ۳۳۰۲۵۹