خبرگزاری کار ایران

پس از اقامه نمازجمعه این هفته در تهران و ۱۰ استان کشور؛

تظاهرات اعتراض‌آمیز ملت ایران به کشتار شیعیان نیجریه برگزار می‌شود

تظاهرات اعتراض‌آمیز در محکومیت کشتار بی‌رحمانۀ شیعیان نیجریه و اهانت به مقدسات دینی، جمعۀ این هفته، پس از اقامۀ نماز جمعه در تهران و ۱۰ استان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به دنبال حملات وحشیانه و کشتار بی‌رحمانۀ شیعیان نیجریه، توسط ارتش نیجریه و گروه‌های تکفیری و تروریست بوکوحرام با صدور اطلاعیه‌ای دعوت و فراخوان عمومی، ضمن محکومیت شدید این گونه اقدامات تفرقه افکنانه، خائنانه و کشتار ددمنشانه، اعلام کرد:

تظاهرات اعتراض‌آمیز در محکومیت کشتار بی‌رحمانۀ شیعیان نیجریه و اهانت به بزرگان و علمای دینی و مقدسات، جمعۀ این هفته (۲۷ آذر ماه)، پس از اقامۀ نماز جمعه برگزار می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است:

 «ملت شهید پرور و همیشه در صحنۀ ایران اسلامی در اعتراض به کشتار وسیع و قتل عام شیعیان نیجریه توسط گروه تکفیری و تندروی بوکوحرام، تحت حمایت‌های ارتش آن کشور با برگزاری تظاهراتی در برخی از استان‌های کشور، خشم انقلابی و نفرت و انزجار خود را از این گونه اقدامات و توطئه‌ها علیه اسلام و مسلمانان فریاد می‌کند.

این تظاهرات اعتراض آمیز همزمان پس از اقامۀ نماز پرصلابت جمعه در تهران و ۱۰ مرکز استان کشور شامل شهرهای (مشهد، اراک، اردبیل، شیراز، زنجان، همدان، قزوین، بندرعباس، قم و اصفهان) برگزار می‌شود.

این حملات وحشیانه و توهین به علما به ویژه روحانی برجسته و رهبر شیعیان نیجریه، شیخ زکزاکی و جسارت به اماکن مقدسه توطئه جدید غرب با حمایت‌های همه جانبۀ رژیم کودک کش آل سعود است که به منظور ایجاد اختلاف و درگیری بین اقوام و مذاهب مختلف مسلمانان طراحی شده و نشان از ترس و استیصال فزایندۀ استکبار و رژیم آل سعود از افزایش قدرت معنوی و نفوذ اسلام و مسلمانان در میان مردم به ویژه نقش پررنگ شیعیان نیجریه در این امر و افزایش وحدت و انسجام میان مسلمانان است.

حمله به علما، منازل و بیوت آنان و جسارت و توهین به مقدسات و اماکن مقدسۀ دینی از هر نظر و نگاهی محکوم بوده و بایستی حرمت علما و بزرگان دینی حفظ و از اماکن مقدس دینی حفاظت و پاسداری شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با عرض تسلیت مجدد به خانواده‌های دغدار این شهدا، از عموم مردم شجاع و همیشه در صحنۀ بویژه نمازگزاران جمعه دعوت می‌کند تا با حضور انقلابی و پر شور خود در این تظاهرات اعتراض آمیز، حمایت خود را از شیعیان مظلوم و شهدای نیجریه اعلام و فریاد خشم و نفرت خود را از کشتار شیعیان به گوش جهانیان برسانند.»

کد خبر : ۳۳۰۵۲۵