خبرگزاری کار ایران

حداد عادل در دیدار با معاون دومای روسیه:

همکاری ایران و روسیه می‌تواند به ریشه‌کن شدن تروریسم منجر شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۶۶۰

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی که به منظور حضور در دومین همایش ایران شناسان روس به روسیه سفر کرده است صبح امروز در محل دومای دولتی روسیه با لویچوف معاون رئیس دومای روسیه دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت کشورمان در مسکو اعلام کرد: لویچوف در این ملاقات ضمن خیر مقدم به حداد عادل از طرف ناریشکین، رئیس دومای فدارسیون روسیه و میرونوف رئیس فراکسیون روسیه عادل، اظهار داشت: ما علاقه مند به گسترش روابط پارلمانی با ایران هستیم و در این خصوص ملاقات های زیادی نیز انجام داده ایم و مجددا بر دعوت آقای ناریشکین برای سفر دکتر لاریجانی به مسکو تاکید می کنیم.

او گفت: سفر آقای پوتین به تهران وملاقات با رهبر معظم و رئیس جمهور تحرک مضاعفی را در روابط ایجاد کرده است. من تاکید می کنم که اقدامات ما در سوریه وعراق برای تامین صلح در منطقه است.

معاون رئیس دومای روسیه افزود: در پارلمان روسیه نسبت به گسترش روابط با ایران هم از نظر کیفی وهم از نظر کمی حسن نیت وجود دارد و این موضوع پی گیری می‌شود. ما در پارلمان برای مقابله با تحریم شما را مثال می زنیم که ایران تحریم را به فرصت تبدیل کرده است و ما هم تلاش می کنیم که همانند شما تولیدات را جایگزین واردات کنیم.

وی گفت: ما امیدوار هستیم که محصولات شما وارد بازار روسیه شود. ما در دومای روسیه و فراکسیون حزب روسیه عادل از توسعه روابط درهمه زمینه ها با شما حمایت می کنیم و معتقدیم که علیرغم وجود مشکلات، یاید تلاش کنیم تا آنها را از سر راه برداریم.

حدادعادل نیز در این دیدار اظهار کرد بی شک توسعه روابط بر مبنای اراده رهبران دو کشور و اعتماد متقابل شکل گرفته است. من تاکید می کنم هر چقدر اتحاد میان دو کشور قوی باشد برنامه های درازمدت آمریکا کاری از پیش نخواهد برد و اقدامات آنها برای تضعیف دو کشور نقش بر آب خواهد شد.

وی گفت: سفر آقای پوتین و ملاقات ایشان با مقام معظم رهبری برای جهان و منطقه دارای پیام مهمی بود و به نظر می رسد روسیه به تدریج و به سرعت جایگاه خود را بعنوان یک قدرت بزرگ در جهان نشان می دهد. روسیه امروز نشان داده که دوستان خود را با اراده و شناخت خود انتخاب می کند نه با توصیه و اشاره دیگران.

حدادعادل افزود: همکاری دو کشور در قضیه سوریه در چند ماه اخیر آثار مثبت خودش را نشان داده و این همکاری ها می تواند به رفع درد و رنج مردم سوریه و ریشه کن شدن تروریسم و افزایش اعتباربین المللی روسیه منجر شود.

رئیس فراکسیون مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در شرایط حاضر دو کشور می توانند با گسترش همکاری ها بویژه همکاری های اقتصادی، روابط خود را متسحکم تر کنند. روسیه می تواند بسیاری از نیازهای ایران را در رابطه با کالاهای صنعتی و همچنین در امور علمی و دانشگاهی و بویژه هسته ای برطرف کند و ایران نیز می تواند بسیاری از نیازهای روسیه در زمینه واردات که درحال حاضر با مشکل مواجه شده است را رفع کند. من تاکید می کنم ایران می تواند به روسیه دراتخاذ تصمیمات مهم کمک کند و نمونه موفق آن همکاری دو کشور درسوریه و عراق است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز