خبرگزاری کار ایران

/اختصاصی ایلنا/

موافقت وزارت کشور با ثبت‌نام همه کاندیداهای خبرگان در فرمانداری قم

وزارت کشور با ثبت نام همه کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از طریق فرمانداری قم موافقت کرد.

به گزارش اختصاصی خبرنگار ایلنا، پیرو درخواست استاندار قم از وزارت کشور مبنی بر ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور از طریق فرمانداری قم، وزارت کشور با این درخواست موافقت کرد. 

بنابراین موافقت، از شروع ساعت اداری فردا شنبه ۲۸ آذرماه ۹۲، همه افرادی که می‌خواهند به عنوان کاندیدا در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان‌های مختلف کشور ثبت نام کنند، نیازی به سفر به آن حوزه‌های انتخابیه نخواهند داشت و می‌توانند به فرمانداری قم مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. 

تا پیش از این و طبق قانون انتخابات، داوطلبان کاندیداتوری در مجلس خبرگان رهبری در هر حوزه انتخابیه، صرفا باید ثبت نام خود را در‌‌‌‌ همان حوزه انتخابیه انجام می‌دادند، اما از این پس، همه افرادی که می‌خواهند به عنوان کاندیدای مجلس خبرگان رهبری از حوزه‌های انتخابیه مختلف کشور، باید ثبت نام کنند، می‌توانند به فرمانداری قم مراجعه کنند. 

به نظر می‌رسد این اقدام استاندار قم و موافقت وزارت کشور، به این دلیل صورت گرفته باشد که مرکز حوزه‌های علمیه در قم بوده و اکثریت علما و روحانیون در این شهر حضور دارند.

کد خبر : ۳۳۰۸۱۲