خبرگزاری کار ایران

امیر پوردستان در جمع خبرنگاران:

رزمایش مبارزه با گروه‌های تروریستی پایان دی‌ماه در علی‌آباد قم برگزار می‌شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رزمایش مبارزه با گروه‌های تروریستی پایان دیماه در علی‌آباد قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در جشنواره ایده‌پردازان بر‌تر که صبح امروز در ستاد فرماندهی نزاجا برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره برگزاری رزمایش ویژه نزاجا گفت: بنا بود رزمایش واکنش سریع و رهایی گروگان نزاجا با همکاری یگان‌های ویژه ناجا پایان آذرماه برگزار شود اما چون می‌خواستیم کار مدرسه‌ای، بزرگ و استاندارد اجرا کنیم این رزمایش پایان دیماه در علی‌آباد قم برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا٬ مبنی بر اینکه گفته می‌شود این رزمایش برای مقابله با تهدیدها و مبارزه احتمالی با داعش است٬ گفت: ما اسم این رزمایش را رهایی گروگان و مبارزه با عملیات ضدتروریستی می‌گذاریم. داعش در حدی نیست که بخواهد نیروی مسلح ما را تهدید کند و این رزمایش برای مبارزه با گروه‌های تروریستی تکفیری و رهایی گروگان است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین درباره ایده‌های این جشنواره توضیح داد و گفت: با توجه به اینکه ما با نیازهایی روبرو می‌شویم آن‌ها را به صورت ایده به صنعت دفاعی می‌دهیم و آنها در کوتاه‌ترین زمان محصول را در اختیار ما می‌گذارند تا در موقع نیاز غافلگیر نشویم تا متناسب با نیاز‌ها حجم ظرفیت‌های دفاعی و تهاجمی را بالا ببریم.

امیر پوردستان با اشاره به اینکه بحث ایده‌پردازی در نیروی زمینی ارتش از چند ماه قبل آغاز شد گفت: هزار و سیصد ایده واصل شد و امروز ما از منتخبان ایده‌ها تقدیر کردیم و جوایزی به آن‌ها اهدا شد.

وی ادامه داد: شاید در نگاه اول تحریم‌ها کراهت‌آمیز باشد اما این شرایط برای ما برکاتی به همراه داشت و باعث شد که ما به توان خودمان اعتماد کنیم و آن چیزی که مورد نظر فرماندهی کل قوا بود یعنی اتکا به توان خود برسیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: صنعت دفاعی و حوزه‌های نظری ما به این قابلیت رسیده‌اند که نیازهای خود را خودشان تولید کنند و در اختیار یگان‌های بهره‌بردار بگذارند.

امیرپوردستان با بیان این مطلب که ایده‌هایی در حوزه‌های صنعتی، دفاعی، سلاح و نظری برای ما بسیار مهم است اظهار داشت: پس از این همایش بر روی ایده‌ها کار می‌شودو در ‌‌نهایت آن‌ها را تبدیل به محصول خواهیم کرد.

کد خبر : ۳۳۱۶۵۱