خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام قمی در جمع خبرنگاران؛

تعدد کاندیدا‌ها و جوانگرایی زمینه‌ساز شور انتخاباتی‌ است

معاون بین‌الملل دفتر رهبر انقلاب درباره جوانگرایی در خبرگان رهبری گفت: هر کسی که می‌تواند تاثیرگذار باشد به صحنه بیاید. قطعاً هرچقدر تعداد کاندیدا‌ها بیشتر باشد شور و نشاط در انتخابات افزایش می‌یابد و روحانیت به عنوان وظیفه ذاتی مروج اخلاق در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی پس از ثبت نام در انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه مجلس خبرگان تبلور توامان اسلامیت جمهوریت نظام است گفت: این مجلس محل تجمع علما و فقهایی است که مورد اعتماد ملتند.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: مجلس خبرگان از جنجال‌های نظامی به دور است و همیشه از ورود به مسائل جناح‌بندی‌های سیاسی اجتناب کرده و خواهد کرد.

وی افزود: مجلس خبرگان وظیفه مهمی همچون پشتیبانی از اصل نظام را برعهده دارد و در واقع می‌توان به عنوان مجلس لحظه‌ها از آن یاد کرد چرا که تصمیم‌های حساسی را اتخاذ می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی درباره برخی ویژگی‌های یک نماینده از مجلس خبرگان گفت: نمایندگان باید بتوانند با درک درست از شرایط جامعه تصمیم بگیرند و در واقع رصد تداوم شرایط رهبری توسط این مجلس است که این رصد لوازمی دارد که به دور از جنجال‌های رسانه‌ای صورت می‌گیرد.

وی درباره شورای رهبری گفت: این مسئله در قانون اساسی وجود داشته اما در بازنگری آن و به دلیل وجود تجربه موفقی که در زمان رهبری بنیانگذار فقید انقلاب و مقام معظم رهبری در بعد از آن داشتیم موجب شد تا برخی ملاحظات فقهی تبدیل به رهبری شود.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری درباره جوانگرایی در خبرگان رهبری گفت: هر کسی که می‌تواند تاثیرگذار باشد به صحنه بیاید. قطعاً هرچقدر تعداد کاندیدا‌ها بیشتر باشد شور و نشاط در انتخابات افزایش می‌یابد و روحانیت به عنوان وظیفه ذاتی مروج اخلاق در جامعه است.

کد خبر : ۳۳۱۷۳۲