خبرگزاری کار ایران

ندیمی در گفت‌وگو با ایلنا؛

برای بستن لیست انتخابات منتظر تایید صلاحیت‌ها هستیم

یک عضو رهروان ولایت گفت: با پایان ثبت‌نام‌ها، بحث مهمی که وجود دارد، بحث تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی است و مادامی که روشن نشود، ‌ نمی‌توان با قطعیت درمورد صف‌بندی‌ها و لیست‌های انتخاباتی صحبت کرد.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، ‌ درتشریح آخرین وضعیت فراکسیون رهروان ولایت در انتخابات مجلس پس از اعلام جدایی لاریجانی از ائتلاف جبهه متحد اصولگرایان، گفت: مجلس به نمایندگان عاقلی نیاز دارد که به دنبال کار مردم باشد و در این راستا نه به دنبال ضدیت با دولت باشد و نه در دولت هضم شود، چراکه ضدیت با دولت به معنای عدم پذیرش رای مردم است و هضم در دولت به این معناست که نماینده، خود را نماینده مردم نمی‌داند و این دو رویکرد از آن‌جا که بر اساس منطق حمایت از خواست مردم شکل نمی‌گیرد، قطعاً‌ با مشکلات بسیاری روبرو خواهیم بود.

مشکلات ناشی از حضور تندروها در مجلس دهم در انتخاب رئیس‌جمهور دوازدهم

او در تشریح مشکلات احتمالی در صورت قدرت گرفتن جریان افراطی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در این راستا با آن مواجه خواهیم شد، در سوگیری‌های جریان‌های سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ نمایان خواهد شد و مشکل دیگر درخصوص مسائل اقتصادی است که در سال‌های گذشته با آن روبرو بوده‌ایم و مشکل دیگر نیز مربوط به برآورده نشدن خواست مردم به دلیل وعده‌های غیرقابل اجراست.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا تاکید اعضای فراکسیون رهروان بر حضور مستقل به معنای خروج از اصولگرایی است، گفت: تا زمان برگزاری انتخابات زمان زیادی باقی مانده است، با پایان ثبت‌نام‌ها، بحث مهمی که وجود دارد، بحث تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی است و تا زمانی که روشن نشود، ‌ نمی‌توان با قطعیت در خصوص صف‌بندی‌ها و لیست‌های انتخاباتی صحبت کرد، لذا فعلا منتظر نتیجه بررسی صلاحیت‌ها هستیم.

ندیمی اضافه کرد: ‌ نکته دیگر این است که لیست‌های انتخاباتی تنها در تهران و چند کلان‌شهر تاثیرگذار خواهد بود و این مسئله درخصوص اکثر حوزه‌های انتخابیه بی‌تاثیر است.

قدرت احزاب در ایران ناشی از وزن اشخاص و دسترسی به تریبون‌ها است

او در پاسخ به این سوال که آیا فراکسیون رهروان قدرت تاثیرگذاری در فضای خارج مجلس را دارد، اظهار کرد: ‌ قدرت احزاب در ایران ناشی از وزن اشخاص و دسترسی به تریبون‌هاست و این مهم به انجام یا عدم انجام کار تشکیلاتی احزاب وابسته نیست. در واقع در کشور ما ساختار حزبی وجود ندارد و تنها در آستانه انتخابات لیست‌هایی ارائه می‌شود که برای تهیه چنین لیست‌هایی نمایندگان و اعضای فراکسیون رهروان ولایت وضعیت مناسبی دارند.

ندیمی در پاسخ به این سوال ارتباط لاریجانی و رهروان چگونه خواهد بود، ‌ تصریح کرد: آقای لاریجانی یکی از چند چهره اصلی در عرصه سیاسی کشور است و کسی نمی‌تواند وزن سیاسی او را انکار کند و در پاسخ به این سوال تنها می‌توانم بگویم که جریان‌های درون‌پارلمانی با یکدیگر پیوند دارند و همین پیوند نیز برای حضور در انتخابات کفایت می‌کند.

کد خبر : ۳۳۲۱۳۳