خبرگزاری کار ایران

منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا:

در قالب شورای عالی سیاستگذاری وارد رقابت می‌شویم

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی گفت: مسئله حصر و تبعید و زندان باید بالاخره باید در قوه قضائیه مورد بررسی قرار گیرد و دادگاه باید در این مورد نظر دهد یا در مقطع خاصی شورای‌عالی امنیت ملی می‌تواند مسئله را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رسول منتجب‌نیا پس از ثبت نام در انتخابات مجلس با حضور در محل استقرار خبرنگاران گفت: این روز‌ها، روزهای حساس و سرنوشت‌سازی است که پشت سر می‌گذاریم؛ از یک سو نخبگان و عصاره ملت آماده می‌شوند خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند تا پس از تعیین صلاحیت‌ها وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی شوند و از سوی دیگر فعالان سیاسی مدت‌هاست فعالیت خود را آغاز کرده و مشغول برنامه‌ریزی هستند.

او ادامه داد: مردم هم رفته‌رفته خود را برای رای دادن آماده می‌کنند. روز انتخابات روز تعیین سرنوشت است. انتخابات هم مظهر اراده مردم و تجلی حضور آن‌ها در عرصه تعیین سرنوشت است و هم میدان رقابت میان گروه‌ها و فعالان سیاسی است.

منتجب‌نیا با اشاره به اینکه انتخابات برای همه نوعی امتحان و وسیله آزمایش است گفت: انتخابات هم برای دولت‌، هم برای هیات‌های نظارتی و هم برای کاندیداهای طرفداران آن‌ها عرصه آزمایش است. به تعبیر رهبری رای مردم حق‌الناس است و همه باید از آن محافظت کنند. کشور متعلق به همه ایرانی‌هاست و متعلق به شخص و جناحی نیست.

او خاطرنشان کرد: طبق فرمایش رهبری آنهایی که حتی نظام را هم قبول ندارند باید برای حفظ کشورشان وارد عرصه شوند از این جهت حضور در انتخابات موثر و تعیین‌کننده است و باید تلاش کنیم زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم کنیم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه همه٬ از دولت هیات‌های اجرایی گرفته تا رسانه‌ها و تریبون‌ها باید تلاش کنیم اعتماد مردم را جلب کنیم٬ گفت: کشور نیاز به وحدت و انسجام ملی دارد. کسی تصور نکند اگر مردم حضور کمرنگی داشته باشند جناحشان پیروز خواهد شد. اگر حضور مردم پررنگ نباشد به زیان ملت است برای همین تقاضا می‌کنم رسانه‌ها در فراهم کردن این شرایط کمک کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: همه باید مراقبت کنیم فضای آرامش ایجاد شود و کاری خلاف اخلاق صورت نگیرد. رقابت‌های سیاسی باید در عین رعایت اخلاق باشد و جناح‌ها باید مواظبت کنند فرهنگ رقابت سیاسی را منتقل کند. امیدواریم این دو انتخابات دو گام بسیار بلند جهت توسعه کشور و رسیدن به پیروزی‌های بزرگ‌تر باشد. این اولین آزمون دولت یازدهم در برگزاری انتخابات است و امیدواریم شاهد پیروزی دولت باشیم.

منتجب‌نیا در مورد فهرست تهران اعتماد ملی گفت: حزب اعتماد ملی تصمیم دارد در قالب شورای عالی سیاستگذاری و به شکل هماهنگ با سایر احزاب اصلاح‌طلب وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی شود. آقای عارف از همه درخواست کردند هر حزبی کاندیدای اختصاصی خود را معرفی کند که ما هم بین ۲۰ تا ۴۰ نفر را معرفی کرده‌ایم.

قائم مقام اعتماد ملی در مورد موضوع رفع حصر عنوان کرد: مسئله حصر و تبعید و زندان باید بالاخره باید در قوه قضائیه مورد بررسی قرار گیرد و دادگاه باید در این مورد نظر دهد یا در مقطع خاصی شورای‌عالی امنیت ملی می‌تواند مسئله را مورد بررسی قرار دهد. قانون اساسی حتی دادگاه‌ها را هم ملزم می‌کند که همه احکام براساس قانون باشد کسی نمی‌تواند خلاف قانون دیگری را مجازات کند.

کد خبر : ۳۳۲۵۴۷