خبرگزاری کار ایران

محجوب پس از ثبت‌نام:

اجرای بد قانون٬ فساد ایجاد می‌کند

رییس فراکسیون کارگری مجلس نهم اظهار داشت: اجرای خوب یک قانون٬ کشور را در مسیر درست قرار می‌دهد و هرکس قوانین را بداجرا کند٬ ناخواسته در مسیر فساد قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب پس از ثبت‌نام در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره راهکار مجلس برای حل مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: کارکرد اصلی مجلس جنبه عمومی دارد تا شخصی؛ و در واقع قانون‌گذاری برآیند یک مجلس جمعی است.

وی ادامه داد: به عنوان فردی که در مجموعه‌ای که در دفاع از حقوق کارگران فعالیت داشته‌، باید بگویم با گروه محدود نمی‌توان کار‌ها را پیش‌ برد و نیازمند گروه‌های فعال و پویا هستیم.

دبیرکل خانه کارگر درباره مهم‌ترین اولویت کاری در مجلس دهم از سوی نمایندگان خاطرنشان کرد: متاسفانه مهم‌ترین معضل عدم اجرای قوانین مصوب است.چراکه قوانین متعدد نمی‌تواند کمکی(به عنوان مثال به کارگران) کند؛ اما اجرای صحیح یک قانون میتوانداز ده‌ها مصوبه مثمرثمر‌تر باشد.

محجوب ادامه داد: اجرای خوب یک قانون٬ کشور را در مسیر درست قرار می‌دهد و هر شخصی که قوانین را بد و به شکل نامطلوب اجرا کند٬ ناخواسته در مسیر فساد قرار می‌گیرد.

وی درباره اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تلاش مجلس در این باره گفت: در این دوره اراده کامل را در این زمینه ندیدم؛ اگرچه تحرکاتی وجود داشته اما در اقتصاد مقاومتی  باید برند کالای خارجی را نفی کنیم و قانونگذار باید قوانین را تغییر دهد.لذا باید بگویم تاکنون قوانینی که درباره این سیاست‌ها تصویب شده بسیار مختصر بوده و نمی‌تواند ما را در مسیر موفق قرار دهد.

محجوب در پایان درباره مسئله" نفوذ به عرصه‌های مختلف در کشور" گفت: همه سازمان‌های جاسوسی و سیاسی در دنیا در تلاشند که از طریق شرکت‌های ایجاد شده بتوانند برای خود راه نفوذ پیدا کنند و در واقع اصلی ترین  راه نفوذ"سرمایه‌داری" است که باید این راه را در کشور ببندیم.

کد خبر : ۳۳۲۷۸۱