خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در پاسخ به ایلنا:

پیوستن رهروان‌ ولایت به ائتلاف‌ اصولگرایان به من ربطی ندارد/ مستقل آمده‌ام

کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم با بیان اینکه به صورت مستقل وارد انتخابات شده‌ام، گفت: پیوستن رهروان ولایت به ائتلاف اصولگرایان ربطی به من ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در فرمانداری قم، علی لاریجانی که عصر امروز و برای ثبت‌نام در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به فرمانداری قم مراجعه کرده بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای من افتخار است که در انتخابات پیش رو، باز هم از استان مهم قم نام‌نویسی می‌کنم. 

وی با بیان اینکه ثبت‌نام من به عنوان کاندیدای نمایندگی مجلس از حوزه استان قم دو علت دارد، گفت: یکی از علت‌های این کار، امتثال امر بزرگان کشور و مراجع عظام تقلید، فضلا و دانشمندان حوزه علمیه قم، اقشار مختلف مردم قم که نگاه همراه با لطف به بنده داشتند، از جمله معلمان، اساتید دانشگاه، کارگران، کشاورزان، دامداران، حقوقدانان، هنرمندان، ورزشکاران و سایر اقشار بوده است. 

کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، گفت: در مراجعه‌هایی که اقشار مختلف مردم با بنده داشتند، هم به دلیل شرایط کشور و هم به جهت سرعت بخشیدن به آبادانی قم، نظرشان این بود که این بار هم از قم کاندیدا شوم؛ از طرفی نیز برای من افتخاری است که امتثال امر این بزرگان را انجام دهم. 

وی خاطرنشان کرد: از طرفی شرایط عمومی کشور، چه از لحاظ بین‌المللی و چه شرایط حساس منطقه‌ای، اقتضائاتی که دارد تا وضعیت اقتصادی کشور به یک وضع منظمی رهنمون بشود؛ البته ما تا آنجایی که از دستمان بر بیاید و بتوانیم تلاش خواهیم کرد که این مسیر به درستی و صحت عمل طی شود. 

لاریجانی گفت: البته استان قم به عنوان‌ ام‌القرای تشیع همواره مورد توجه مسلمانان بوده و برای من هم به عنوان فردی که سال‌های طولانی در قم زندگی کردم، اهمیت دارد که آبادانی قم به لحاظ درستی به انجام برسد. 

وی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های استان و شهر قم هستند که باید به سامان برسد، گفت: در کنار پیشرفت و سرافرازی ملت ایران و جمهوری اسلامی، آبادانی قم هم باید تعریف شود؛ البته همه ما باید تلاش کنیم که این خواست عمومی به درستی انجام شود. 

این کاندیدای نمایندگی مجلس دهم با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: هر دو این انتخابات‌ها برای آینده کشور بسیار مهم است و اقتضا می‌کند حضور مردم در یک فضای آرام، با شکوه و رقابتی به درستی سامان پیدا کند، چرا که قطعا یک انتخابات باشکوه، جایگاه ایران را درصحنه بین المللی و منطقه‌ای بالا خواهد برد. 

وی اظهار کرد: بسیاری از مشکلات کشور در گرو این است که افرادی که در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی هستند، کار آمد و با تجربه باشند؛ نگاه‌شان به مسائل ملی باشد تا پیچیدگی‌هایی که در وضعیت اقتصادی کشور هست، به درستی فهم کرده و راه حل برای آن داشته باشند. 

لاریجانی گفت: امیدوارم ملت ایران در انتخابات اسفندماه چه انتخابات خبرگان و چه انتخابات مجلس شورای اسلامی، با سرافرازی این مرحله را طی کرده و یک دستاوردی برای ملت شود که در یک انتخابات خوب، صحیح، منطقی و با شکوه نتایج خوبی برای ملت ایران داشته باشد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا در قم، مبنی بر اینکه «تکلیف ائتلاف اصولگرایان در ‌‌نهایت به کجا خواهد رسید و آیا جبهه رهروان ولایت به این ائتلاف می‌پیوندد یا خیر؟»، گفت: اصل موضوع این است که بخش‌های مختلف کشور ذهنشان کاملا درگیر این باشد که انتخابات انتخابات، با شکوه و در ‌‌نهایت صحت انجام شود و البته در این راستا، هر چه رقابت با حضور جریان‌ها و گروه‌ها در این انتخابات بیشتر شود و با انگیزه وارد شوند، بهتر هست. 

وی افزود: در مورد این گروه (رهروان ولایت) نیز خودشان باید تصمیم بگیرند و ربطی به من ندارد. 

لاریجانی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه «شما در انتخابات پیش رو، در کدام یک از جریان‌های اصلاح طلبی، اصولگرایی یا جریان اعتدال تعریف می‌شوید؟»، گفت: البته من به صورت مستقل وارد شده‌ام، و آنچه برای من مهم است، اینکه اصول و اهداف انقلاب را پیگیری کنیم. 

رییس مجلس نهم در پایان تاکید کرد: این انقلاب آرمان‌هایی داشت که در فکر امام خمینی(ره) و در راهی که شهدای بزرگوار دنبال کردند، تجلی پیدا کرد؛ لذا آنچه دغدغه من است اینکه آرمان‌های انقلاب که امروز در یک گردنه خاصی قرار دارد به خوبی طی شود، و هر گروهی که نزدیک به این آرمان‌ها باشد من با آن‌ها همسو هستم.

کد خبر : ۳۳۲۷۹۶