خبرگزاری کار ایران

انتقاد صریح نوبخت از عملکرد صداوسیما:

برخی‌ها جایگاه رسانه ملی را به یک رسانه جناحی تقلیل داده‌اند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: بودجه سال ۹۵ با ۲۶۷ هزار میلیارد تومان منابع مالی تدوین شده است.

به گزارش ایلنا، محمد باقر نوبخت شب گذشته در شورای اداری استان سمنان با اعلام این خبر گفت: از مجموع ۲۶۷ هزار میلیارد تومان بودجه سال آینده، ۲۵۱ هزار میلیارد تومان، منابع غیر نفتی و ۶۶ هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت است. بودجه امسال ۲۳۶ هزار میلیارد تومان منابع مالی داشت.

معاون رئیس جمهور همچنین به برخی ایراد‌ها و ویژگی‌های قانون برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه که دو ماه آینده در مجلس مطرح خواهد شد، ضمن رفع ایرادهای برنامه پنجم، به موضوعاتی نظیر بودجه سال ۹۵، تامین آب، حفظ محیط زیست و صندوق‌های بازنشستگی برای پیشگیری از بروز بحران توجه جدی شده است.

نوبخت گفت: ارتقای علم و فناوری، توازن و عدالت توسعه بر اساس آمایش سرزمین هم در اولویت برنامه ششم توسعه است.

رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور همچنین با یادآوری تعویق سفر هیات دولت به این استان از آبان ماه تاکنون گفت: برای استان سمنان اعتبار مشابه سفر رییس جمهوری تامین شده که بودجه مطلوبی است.

نوبخت گفت: طبق دستور رییس جمهور، مشکلات و مطالباتی که مقرر بود در سفر هیات دولت به این استان بررسی و برای آن تامین اعتبار شود، فهرست برداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی موظف شد مشکلات را رفع و اعتبارات لازم را تامین کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در مورد حواشی ایجاد شده درباره برنامه نود اظهار کرد: مردم خود همه چیز را می‌بینند و تحلیل می‌کنند٬ اما متاسفانه برخی‌ها جایگاه این رسانه را از جایگاه یک رسانه ملی به یک رسانه جناحی تقلیل داده‌اند. صداوسیما از دکتر ظریف دعوت کرده بود و قرار بود این گفت‌وگو  از رسانه ملی پخش شود که البته این اتفاق نیفتاد

سخنگوی دولت با بیان اینکه منتقدان دولت باید از دولت انتقاد کنند، تصریح کرد: البته صداوسیما منتقد دولت نیست بلکه رسانه ملی و از آن همه ملت است. اما متاسفانه صداوسیما بارها ثابت کرده که تلاش می‌کند تا یک مشکل و یا یک بهانه را پیدا کند و بعد آن را برجسته کرده و به دولت نسبت دهد و این رفتار زیبنده یک رسانه که به رسانه ملی اشتهار دارد، نیست.

نوبخت، به برخوردهای جناحی و جانبدارنه برخی از برنامه‌سازان صداوسیما اشاره و خاطرنشان کرد: گاهی در رسانه به اصطلاح ملی، حرف‌هایی زده می‌شود که نه حرف یک رسانه ملی که حرف یک جناح سیاسی خاص است در صورتی که صداوسیما از بیت المال ارتزاق می‌کند و باید رسانه‌ای برای همه ملت باشد.

خاطرنشان می‌شود در این جلسه آیت الله سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، محمد رضا خباز استاندار سمنان، علیرضا خسروی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه و عبدالرحمن رستمیان نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی هم مطالبات و مشکلات مردم استان را مطرح در بخش‌های لزوم خدمت رسانی بیشتر به مردم، تامین آب، رشد اقتصادی و توسعه بهداشتی بازگو کردند.

کد خبر : ۳۳۲۸۰۳