خبرگزاری کار ایران

منتجب نیا در همایش هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان:

اصلاح‌طلبان در انتخابات اسفند خلاف اخلاق و عدالت عمل نمی‌کنند

قائم مقام حزب اعتماد ملی با تاکید براینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات اسفند برخلاف اخلاق و عدالت عمل نمی‌کنند، گفت: افرادی که جامعه‌ای بسته و محدودتر را امن تر میدانند به کرامت انسان اعتقاد ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت اسلام رسول منتجب نیا در همایش هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان که عصر امروز (پنجشنبه) در کانون توحید تهران برگزار شد با اشاره به سه محور اصلی این نشست اظهار داشت: بسیار پسندیده است که شعار ما در انتخابات حول سه محور اخلاق ، عدالت و آزادی باشد . جامعه ما نیازمند هر سه مفهوم است و اتفاقا آنچه در جامعه ما کمتر مورد توجه قرار می گیرد همین سه مفهوم اخلاق ، ازادی و عدالت است هرچند که این مفاهیم همواره ورد زبان بسیاری است.

او ادامه داد: اگر آزادی در جامع نباشد عدالت اخلاق هم نیست و به این تعبیر آزادی به معنای دوری از تعلقات و وابستگی به نفس است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی یادآور شد: آزادی در جامعه به معنای آزادی اندیشه ، آزادی بیان و آزادی قلم و انتخاب و گویش همه مردم است و اگر آزادی نباشد جبر اکراه کشنده انسان حکمفرما می شود .

او با اشاره به تاکید قرآن بر عدم اکراه در دین گفت: در انتخاب دین هم آنچنان در قرآن مورد تاکید قرار گرفته اکراه نیست و جبر اکراه منتفی است .

منتجب نیا اضافه کرد: در جامعه باید همه مردم آزادانه فکر کنند و سخن بگویند و آزادگانه انتخاب کنند تا این جامعه در حال رشد توسعه باشد . این از ریشه غلط است که برخی فکر می کنند هر چه جامعه بسته تر  و محدودتر باشد ، امن تر است .

قائم مقام حزب اعتماد ملی یادآور شد: افرادی که جامعه‌ای بسته و محدودتر را امن تر میدانند به کرامت انسان اعتقاد ندارند . هنگامی که قیمی برای مردم وجود ندارد و حکومت از آن مردم است ، این مردم هستند که انتخاب می کنند و کسی حق ندارد به جای آنها دست به انتخاب  بزند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: اگر مسوولان عادل نباشند هرگز نمی توانند عدالت را در جامعه ایجاد کنند. در انتخابات پیش رو نیز معیار عدالت باید در اتنخاب کاندیداها رعایت شود و مجلس آینده نیز باید برپایه عدالت حرکت کند و قوانین مصوب در آن باید قوانین عادلانه باشد.

منتجب نیا ابراز کرد: در ایام انتخابات و همچنین در روزهای بعد از انتخابات باید به این سه مفهوم آزادی، اخلاق و عدالت توجه ویژه کنیم و تلاش کنیم. در این انتخابات هیچ اقدامی بر خلاف اخلاق  و عدالت از سوی ما اصلاح طلبان نزند چرا که ما اصلاح طلبی را طرفدار آزادی ، آزادگی و عدالت و همچنین رعایت مفاهیم اخلاقی و مقابله با بی اخلاقی ها می دانیم.

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی در پایان تصریح کرد: اگر مجریان انتخابات این سه  مفهوم آزادی ، عدالت و اخلاق را در نظر بگیرند حتما اصلاح طلبان با اکثریت آراء اکثریت کرسی های مجلس را از آن خود خواهند کرد.

کد خبر : ۳۳۲۸۱۷