خبرگزاری کار ایران

عیسی فرهادی خبرداد:

ثبت نام ۱۱۵۷ داوطلب انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران/ رشد ۲۰ درصدی ثبت‌نام کنندگان

فرماندار تهران از رشد ۲۰ درصدی ثبت‌نام کنندگان نسبت به دوره‌های گذشته خبر داد و گفت: تا پایان روز ششم ثبت نام، ۱۶۰۴ نفر از متقاضیان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی جهت ثبت نام به ستاد انتخابات استان تهران و وزارت کشور مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ثبت نام ۱۱۵۷ نفر قطعی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی فرهادی در پایان ششمین روز ثبت نام داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران مستقر در فرمانداری به بیان آخرین آمار تعداد متقاضیان نامزدی این مجلس از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس پرداخت و گفت: تا پایان روز ششم ثبت نام، ۱۶۰۴ نفر از متقاضیان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی جهت ثبت نام به ستاد انتخابات استان تهران و وزارت کشور مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ثبت نام ۱۱۵۷ نفر قطعی شده و مابقی نیز در حال تکمیل مرحله ثبت نام هستند. 

فرماندار تهران با بیان اینکه از ۱۱۵۷ نفر ثبت نام شده در تهران ۹۵۴ نفر مرد و ۲۰۳ نفر زن هستند، ادامه داد: ۱۳ نفر از اقلیت‌های دینی و ۸۸ نفر نیز دارای سابقه نمایندگی مجلس در ادوار گذشته در این انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند. 

وی در ادامه به مدرک تحصیلی متقاضیان تهرانی انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ۲۲۷ نفر دارای مدرک دکترا، ۸۱۷ نفر دارای مدرک فوق لیسانس، ۴۳ نفر دارای مدرک لیسانس و ۶۹ نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند. 

فرماندار تهران از رشد ۲۰ درصدی ثبت‌نام کنندگان نسبت به دوره‌های گذشته خبر داد و با بیان اینکه ثبت نام متقاضیان کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی ساعت ۴ بعد از ظهر فردا به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: در صورت اینکه فردا شاهد استقبال متقاضیان بیشتری باشیم، جهت رفاه حال آن‌ها ممکن است ساعت پایان مهلت ثبت نام را تمدید کنیم اما به هیچ وجه روز ثبت نام تمدید نخواهد شد. 

وی همچنین از ارسال پرونده داوطلبان مجلس خبرگان به شورای نگهبان خبر داد و گفت: تعداد کل افرادی که از حوزه انتخابیه تهران طی یک هفته گذشته برای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده‌اند ۱۷۶ نفر است که از این میان نام ۸ زن نیز به چشم می‌خورد.

کد خبر : ۳۳۲۸۲۴