خبرگزاری کار ایران

جلالی در لحظات پایانی ثبت‌نام کرد؛

لاریجانی نماینده‌ای در شورای ائتلاف اصولگرایان ندارد/ مجبور شدم بیایم

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در دوره نهم برای انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ کاظم جلالی که در بیانیه‌ای از حضور در انتخابات مجلس دهم انصراف داده بود٬ در لحظات پایانی مهلت قانونی ثبت‌نام٬ تصمیم خود را عوض کرد و کاندیدای انتخابات دوره دهم از حوزه تهران شد.

پیش از این علی لاریجانی در نامه‌ای از کاظم جلالی خواسته بود تصمیمش را عوض کند.

جلالی پس از ثبت‌نام برای انتخابات دهمین دوره مجلس با حضور در جمع خبرنگاران گفت: قبل از پایان دوره مجلس فعلی تصور می‌کردم که دیگر برای انتخابات ثبت‌نام نخواهم کرد. در دوره قبل نیز چند ماه پیش از آغاز ثبت‌نام انتخابات اعلام کرده بودم که نمی‌آیم ولی آمدم اما این بار به نظرم رسید که در دقایق پایانی اعلام کنم که کاندیدا نمی‌شوم اما با اصرار فراوانی که پیش از انتشار بیانیه‌ام مبنی بر عدم حضور در انتخابات وجود داشت، فشاری که از سوی شخصیت‌های ملی و برخی وزرا و معاونان رییس‌جمهور بود و همچنین تاکید آقای لاریجانی، تصمیم گرفتم که در انتخابات شرکت کنم.

وی افزود: پیش از ثبت‌نام حدود یک ساعت و نیم جلسه‌ای را با آقای لاریجانی برگزار کردم و در آن دلایل خودم را برای عدم حضور مطرح کردم اما ایشان تاکید داشتند که برای انتخابات از تهران ثبت‌نام کنم که نهایتا مجبور به ثبت‌نام شدم. دلایلم برای نیامدن در این جلسه مرتفع نشد. دلایل ملی، منطقه‌ای و شخصی برای عدم حضور در انتخابات داشتم اما بر اساس نظر بزرگان در انتخابات مجلس ثبت‌نام کردم و امیدوارم انتخابات مجلس دهم پرشور برگزار شود.

جلالی با تاکید بر اینکه فراکسیون رهروان ولایت محوریت روحانیت را برای انتخابات مجلس کاملا قبول دارد، عنوان کرد: برخی از جریان‌های اصولگرایی تابلوی روحانیت را مورد استفاده قرار می‌دهند و در ‌‌نهایت نظرات و آرای خود را مطرح می‌کنند که ما چنین چیزی را قبول نداریم.

وی با بیان اینکه فراکسیون رهروان ولایت محوریت روحانیت را در انتخابات پذیرفته است، گفت: اینکه در انتخابات چطور وارد شویم را در حال حاضر با دوستانمان در فراکسیون مورد بررسی قرار داده‌ایم و حضور فعالی در انتخابات خواهیم داشت. در ضمن آقای لاریجانی هم نماینده‌ای برای ائتلاف اصولگرایان نفرستاده‌اند و همان‌طور که بنده به صورت مستقل از تهران کاندیدا شدم ایشان نیز به طور مستقل از قم کاندیدای انتخابات می‌شوند.

کد خبر : ۳۳۲۹۸۸