خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران:

نبرد سپاه با همه سرویس‌های جاسوسی دنیا است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: نبرد سپاه با همه سرویس‌های جاسوسی دنیا است و کار پیچیده سپاه حفاظت این است که باید نقطه‌ها را در برابر فضا‌ها حفاظت کند.

به گزارش ایلنا، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طی سخنانی در اولین همایش سراسری حفاظت سپاه، اقتدار و امنیت که به مناسبت پنجم دی ماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر واگذاری ماموریت امنیت پرواز و حفاظت هواپیمایی به سپاه برگزار شد، اظهار داشت: ما امروز در جهان واقعیت‌های تلخ و سختی زندگی کرده و آن‌ها را درک می‌کنیم و دیده‌ایم که جهان قدرتمند، صلح را به قیمت ظرفیت سازی برای جنگ تصور می‌کند.

وی با بیان اینکه در منطق آن‌ها صلح فاقد اصالت است، افزود: ناامنی برای دشمن، چیزی است که در فقط آنجا معنا دارد و خواهان جهانی هستند که همه در ناامنی و فلاکت زندگی کنند و آنان در امنیت و رفاه و ارامش باشند و برای رسیدن به این آرمان خطرناک و شوم هم راهبردهای جدی طراحی و اجرا می‌کنند.

سلامی گفت: اگر واقعیت‌های تاریخ نزدیک را یک بار مرور کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که همه جنگ‌های ۳۷ سال گذشته در این منطقه و جهان اسلام بوده و محرک همه آن‌ها نیز امریکا بوده و بیشترین تعداد راکت و بمب و توپ در قلب این منطقه یعنی کشور ما فرود آمده است.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: سرنوشت مسلمانان امروز تحت تاثیر همین سیاست‌هاست و هنوز جنگ در کشورهای اسلامی ادامه دارد و این‌ها واقعیت تلخ دیروز و امروز و شاید فرداهای این منطقه باشد.

سلامی ادامه داد: متن‌ها و قطعنامه‌های سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی هیچکدام قادر نیست از تجاوز کشورهای صاحب قدرت به کشورهای ضعیف‌تر جلوگیری کند.

وی گفت: امروز عربستان احساس قدرت می‌کتد و بدون هیچ استدلال و دلیل روشنی به یمن حمله کرده و این فقط بر اساس احساس قدرت است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: همسایه شمالی عراق هم احساس قدرت کرده و نیروی نظامی خود را در قلب این کشور وارد می‌کند. امریکاهم احساس قدرت می‌کند و هر روز به پاکستان حمله کرده و عراق اشغال می‌شود. هرگاه رژیم صهیونیستی احساس قدرت می‌کند، به غزه و لبنان حمله کرده و جولان را اشغال می‌کند.

سلامی افزود: امنیت در چنین فضایی یک ارزش بسیار بزرگ است و دولت‌ها مدل‌های متفاوتی را برای تامین امنیت ملی خود در نظر می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اکثر قدرت‌های ضعیف به قدرتهای بزرگ‌تر تکیه می‌کنند تا امنیت داشته باشند، خاطرنشان کرد: این مدلی برای توسعه کشورهای سلطه طلب و صاحب قدرت است که ملت‌ها و دولت‌های دیگر را در وابستگی ژئوپولتیک خود نگه می‌دارند.

وی ادامه داد: دنیای استکبار نمی‌خواهد اجازه دهد نظریه امکان بقاء یک دولت مستقل بر پایه توان درون زای خود او شکل بگیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جهان می‌داند یک قطب جدید از قدرت برای شکل دهی یک تمدن جدید بر اساس مفاهیم الهی در حال ظهور است، گفت: ما در طول این ۳۷ سال، انواع مختلف جنگ‌ها و تهدیدات و فتنه‌ها را در مقیاس جهانی مشاهده کرده‌ایم که ناشی از دانستن همین حقیقت است.

سلامی تاکید کرد: تنها راه سعادت مسلمانان و دستیابی به آزادی و هویت دینی و شرافتشان در پرتو جهاد در راه خدا و شمشیر‌ها حاصل خواهد شد و ما راهی جز انتخاب مسیر جهاد برای رسیدن به سعادت نداریم. وی با بیان اینکه همه جنگ‌ها علیه ما در سطوح جهانی بوده است، افزود: هیچ شکی نداربم که ما در میدان تمرکز و تراکم تهدیدات دشمن بسر می‌بریم.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اکنون جنگ‌های نیابتی، فضای راهبردی تقابل ما با نظام سلطه را شکل می‌دهند که در آن قدرت‌های جهانی استکبار با هم ائتلاف کرده‌اند و ما نیز باید مساحت قاعده امنیت ملی خود را چه در بیرون و چه در درون مرز‌ها گسترش دهیم.

سلامی با تاکید بر اینکه دیگر دشمنان نمی‌توانتد اراده خود را در قلب جهان اسلام وارد کنند، گفت: باید جبهه‌های متعددی را علیه استکبار باز کرده و انرژی او را در سطح منطقه توزیع کنیم.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم در برابر هر راهبردی که آن‌ها عملی می‌کنند بایستیم و می‌ایستیم و این ایستادن هم بصورت آشکار و مقتدرانه است. جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: گلوگاهای حیات آن‌ها را در میدان عمل بدست گرفته‌ایم و هزینه‌های آن‌ها را بر درآمدشان فزونی داده‌ایم و رهبر ما به صورت آشکارا با سیاست‌های استکبار مخالفت می‌کنند.

سلامی افزود: اگر عربستان در یمن جنگ را ادامه دهد چیزی جز فرسایش و ضربه به پایه‌های حکومتشان عائدش نخواهد شد. آن‌ها برای جنگ با ما قیمت نفت را تا ۳۵ دلار کاهش می‌دهند اما بیشترین ضرر را خودشان کردند.

وی ادامه داد: اگر بخواهند ما را تضعیف کنند نرخ ضرر خودشان خیلی بالا‌تر خواهد بود و اگر میدان را خالی کنند، فضا برای ما باز می‌شود. اگر بخواهند در سوریه مداخله نظامی کنند، چشم‌اندازهای بعد از مداخله را نمی‌دانند و چاره‌ای ندارند جز اینکه به پشت میز مذاکره بروند و وقتی از پشت میز به میدان عمل می‌آیند، ناتوانند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اقتدار و امنیت به خودی خود ایجاد نمی‌شود، گفت: نبرد سپاه حفاظت با همه سرویس‌های جاسوسی دنیاست و کار پیچیده سپاه حفاظت هم این است که باید نقطه‌ها را در برابر فضا‌ها حفاظت کند آن هم در حالیکه دشمن هر روز از ابزار‌ها و برنامه‌های جدید و مدرن بهره برده و در عرصه ترور صاحب قدرت شده‌اند و در یک مسیر تصاعدی برای برهم زدن امنیت ما گام بر می‌دارند.

سلامی تصریح کرد: جنگ مانند فوتبال و شطرنج یک بازی دوطرفه است و هر تاکتیک فقط یک بار می‌تواند موفق باشد و دشمن راه مقابله با آن را یاد می‌گیرد لذا توقف در قواعد و دکترین‌های ثابت، اولین آفت و شکست است. باید مدام تغییر کرد زیرا چهره تهدید هم داتما در حال تغییر است.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت‌های امنیتی هرچه موفق‌تر است کمتر دیده می‌شود ولی همه باید بدانیم امنیت، محصول مجاهدت است نه سکون. باید دشمن را خوب بشناسیم و راهای نفوذ او را بدانیم و با آن مقابله کنیم.

کد خبر : ۳۳۳۱۱۱