خبرگزاری کار ایران

معاون رییس جمهور :

عده‌ای از موفقیت‌های دولت یازدهم خوشحال نیستند

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت: عده‌ای که در تلاش هستند امید مردم را به ناامیدی سوق دهند٬ از دستاورد‌ها و موفقیت‌های دولت یازدهم خوشحال نیستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی با حضور در همایش «حضور حداکثری زنان شمیرانات در انتخابات» با اشاره به خشونت‌های منطقه به نام دین و اسلام علیه زنان اظهار داشت: اخیراً عده‌ای نادان در ترویج خشونت و افراط‌گری هستند.

او افزود: گروه اقلیتی که در حال ترویج جهاد نکاح تحت عنوان دین هستند٬ تاثیرهای نامطلوبی از خود به جای گذاشته‌اند و آرزو داریم خداوند اسلام و دین را به زودی از دست این عده نجات دهد و کمک کند چهره رحمانی دین و تصویر زیبای زن از پشت خرافه‌ها خود را نشان دهد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: بعد از رحلت پیامبر(ص) نگاه جاهلی به زن تحت تاثیر اقوام و جریان‌هایی بازتولیدشد و در قالب سنت‌ها و آداب و رسوم و جاهلیت‌های مدرن زن مسلمان از حداقل و بدیهی‌ترین حقوق انسانی‌اش بی‌بهره شد.

مولاوردی گفت: بعد از انقلاب اسلامی در ادامه جاری کردن و هدف انقلاب در قانون اساسی شاهد جاری شدن گفتمانی هستیم که پیشرفت و رشد زنان را در حوزه‌های مختلف به ثمر نشانده است.

او بیان داشت: تفاوت معناداری در حضور زنان در فرصت‌های اقتصادی و سیاسی کشور مشاهده می‌شود که برای حل آن نیازمند تامل و برنامه‌ریزی هستیم تا در برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله بتوانیم فاصله‌ها و خلاءهای موجود را از بین ببریم و برای رسیدن به عدالت اجتماعی قدم‌های اساسی برداریم که دولت تدبیر و امید که با شعار اعتدال بر سر کار آمد و درست زمانی که مسئولیت را پذیرفت کشور در توسعه نامتوازن درگیر و مواجه بود اما اکنون شاهد کسب دستاورد‌ها و موفقیت‌های بزرگی در حوزه‌های گوناگون هستیم.

مولاوردی با تاکید بر اینکه علی‌رغم به وجود آمدن فضای آرامش و ثبات در عرصه اقتصادی تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله داریم٬ گفت: اینکه بتوانیم رویکرد اعتدال را در جامعه پیدا کنیم و به دور از هرگونه احساس تفریط از تمام ظرفیت‌های موجود در جامعه بهره ببریم و وضعیت را به تعادل و توازن جنسیتی برسانیم٬ یک راهبرد برای دولت است که حرکت‌های خود را هم در این زمینه آغاز کرده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ‌در این مسیر جز با همدلی و همزبانی دولت و ملت هیچ نتیجه‌ای محقق نمی‌شود.

او به حضور زنان در ثبت‌‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره و تصریح کرد: این حضور برای ما اهمیت زیادی دارد و ان‌شاءالله بتوانیم در مرحله بعد برای رسیدن به وضعیتی که زنان بتوانند برای کمک و ارتقا به حقوق خود نقش اساسی داشته باشند٬ گام‌های مهمی برداریم.

معاون امور زنان در دولت روحانی گفت: دولت بنا را بر افزایش ارتقای سطح زنان و اعتماد به آن‌ها گذاشته است و برنامه‌هایی در این زمینه داریم که تا دو سال باقی مانده عمر دولت و برنامه ششم توسعه پیش برود.

مولاوردی در پایان خاطرنشان کرد: عده‌ای که در تلاش هستند امید مردم را به ناامیدی سوق دهند٬ از دستاورد‌ها و موفقیت‌های دولت یازدهم خوشحال نیستند٬ اما این دولت همه آن‌ها را به همراهی با خود دعوت می‌کند که قطعاً نتیجه چنین همیاری بازی برد برد خواهد بود.

کد خبر : ۳۳۳۴۵۸