خبرگزاری کار ایران

بهتر است معلوم نشود اتهام درباره کیست؛

درگیری لفظی پیرموذن و رسایی در جلسه امروز مجلس

جلسه علنی امروز مجلس با درگیری کمال‌الدین پیرموذن و حمید رسایی همراه بود که در نهایت درگیری به اتهام این دو نماینده به یکدیگر رسید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، متن جلسه امروز مجلس توضیح‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره وضعیت اشتغال ۴هزار و ۵۰۰نفر از مربیان فنی و حرفه‌ای بود که ثروتی نیز در پایان از دلسوزی ربیعی برای بیکاران تشکر کرد، ‌اما جلسه امروز مجلس٬ حاشیه‌ای داشت پر و سرصداتر از متن!

توزیع ماسک‌های اعتراضی میان نمایندگان
همفکران رسایی ماسک نزدند!

حمید رسائی که از ابتدای جلسه با ماسک آلودگی هوا در صحن حاضر شده‌ بود٬ علاوه بر صحبت‌های مکّرر و انتقاد از دولت و سازمان محیط زیست در جای جای نشست امروز، در دقایق ابتدایی اقدام به توزیع تعدادی از این «ماسک‌های اعتراضی» در میان دیگر نمایندگان کرد که البته این پیشنهاد حتی از سوی همفکرانش در مجلس نیز مورد استقبال قرار نگرفت.

اظهارات خارج از دستور بذرپاش
جعفرزاده ایمن‌آبادی: رسائی فیلم بازی نکن

با این وجود در ادامه جلسه امروز پس از آنکه مهرداد بذرپاش از جایگاه هیات‌رئیسه و با استناد اصل ۵۰ قانون اساسی در خصوص ممنوعیت فعالیت‌های اقتصادی مغایر با محیط‌زیست انتقاد کرد که تعدادی از نمایندگان نسبت به این سخنان که خارج از دستور جلسه بود معترض شدند.

بذرپاش در بخشی از تذکرش اعلام کرد: در شرایطی که مسئولان مربوطه مشغول کارهای دیگری هستند و انگار می‌خواهند تا پایان عمر چهارساله دولت تقصیر‌ها را به گردن دولت پیشین بیاندازند٬ باز هم شاهد تعطیل نشدن مدارس در این هوای آلوده هستیم. این درحالی است که مردم از مجلس به عنوان ناظر توقع دارند و می‌گویند که چرا صدای شما در نمی‌آید.

در این میان حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد که ریاست نشست علنی امروز را برعهده داشت با وجود پذیرش اعتراض محمدرضا تابش، کمال‌الدین پیرموذن و نادر قاضی‌پور که اظهارات بذرپاش را بی‌ارتباط به موضوع جلسه می‌دانستند اجازه داد این اخطار مطرح شود٬ این در حالی بود که غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی لابه‌لای این بحث‌های نمایندگان فریاد می‌زد: رسائی فیلم بازی نکن.

رسایی با ماسک وارد شد
پیرموذن: نیازی به مظلوم‌نمایی نیست

درست بلافاصله پس از پایان صحبت‌های ابوترابی‌فرد حمید رسائی بار دیگر با ماسک خود وارد شد و با استناد به ماده ۲۴۱ آیین‌نامه در تذکری شفاهی نسبت به عدم اعلام تعیین تکلیف در خواست تفحص از سازمان محیط‌زیست انتقاد کرد و گفت: طبق محاسبه عضو شورای شهر تهران و آمارهای شهرداری میزان مرگ و میر در روزهای گذشته به دلیل آلودگی ۳۰ نفر بیشتر شده‌است.

رسائی خاطرنشان کرد: امروز صبح که بچه را به مدرسه بردیم یقه ما را گرفتند که فکری کنید. دولت محترم اصلا آلودگی هوا تقصیر ماست٬ اما شما باید تصمیم بگیرید. کار به‌جایی رسیده که مردم جوک می‌سازند و می‌گویند سازمان محیط‌ زیست سازمان باد و باران است.

در ادامه پیرموذن هم در تذکری شفاهی ضمن تایید وضعیت نابسامان آلودگی هوا از ماسک زدن رسائی انتقاد کرد و گفت: هوای داخل جلسه مطلوب است و احتیاجی به این مظلوم‌نمایی‌ها نیست که رسائی ماسک می‌زند.

وقتی حال رسایی از اخلاق تهوع‌آور عده‌ای به‌هم می‌خورد
ابوترابی: بهتر است معلوم نشود اتهام درباره کیست!

با این وجود این پایان نزاع رسائی و پیرموذن نبود و رسائی در لحظات پایانی نشست علنی امروز در تذکری آیین‌نامه‌ای اعلام کرد: طبق ماده ۷۹ اگر کسی نسبت سوء به نماینده‌ای بدهد آن نماینده حق دارد از خود دفاع کند. این اخلاق ناپسند و تهوع‌آوری است که بعضی خود را موظف به دفاع از هر غلطی می‌دانند.

وی با تاکید براینکه از تعبیر وکیل‌الدوله اکراه دارد از کنایه‌ای که پیرموذن به او زده بود انتقاد کرد و گفت: به هر حال هم دولت و هم نمایندگان رای مردم را دارند، شما اسناد پزشکی بنده را دیده‌اید٬ البته ماسکی که امروز زده‌ام نمادین و اعتراضی بود.

رسائی که در تمام مدت صحبت‌هایش با ماسک خود احساس راحتی نمی‌کرد٬ ماسکش را کنار زد و ادامه داد: بنده امضای همکارانم را جعل نکردم تا بتوانم در صحن نطق کنم٬ ولی متاسفانه این کار در مجلس انجام می‌شود.

پیرموذن بلافاصله پس از پایان این ادعا از سوی رسائی٬ وی با فریاد خواستار بیان تذکر ماده ۷۹ شد که البته ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه بهتر است مشخص نشود این اتهام درباره چه کسی بوده، مانع از صحبت پیرموذن شد.

پای تاجگردون به وسط کشانده شد!
پیرموذن به رسایی: فردا تذکر می‌دهم٬ حالا می‌بینی

 به گزارش ایلنا٬ درگیری رسائی با پیرموذن که پس از به صدا در آمدن زنگ پایان نشست علنی امروز اتفاق افتاد٬ هنگامی بود که رسائی حین خروج از صحن خطاب به غلامرضا تاجگردون نماینده اصلاح‌طلب مجلس بی‌خبر از همه جا مشغول صحبت با یکی از نمایندگان بود٬ گفت: گاهی اوقات باید یک طوری طرفت را بزنی که چند دور، دور خودش بچرخد.

در ادامه پیرموذن که این گفته رسائی را نشنیده بود به صورت خودجوش، روبروی رسائی قد علم کرد و با صدای بلند خطاب به رسائی گفت: نوکر احمدی‌نژاد، دروغگو، متهم پرونده قم، آقایی که لباس امام صادق را پوشیده نوکر احمدی‌نژاد است، پول‌گیرنده از دولت قبل، فردا تذکر می‌دهم٬ حالا می‌بینی.

هوای تهران خطرناک است!
نمایندگان سالم؛ مردم ...

به گزارش ایلنا٬ با وجود این درگیری خشن میان نمایندگان در خصوص وضعیت آلودگی هوای تهران، آن‌چنان که پیداست هر دو نماینده در صحت و سلامت کامل به‌سر می‌برند٬ اما شنیده‌ها حاکی از مشکلات جدی برای تعدادی از مردم است.

کد خبر : ۳۳۳۵۰۹