خبرگزاری کار ایران

جلودارزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

تندروها می‌خواهند هر درخواستی را با زور به دست آورند

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار گفت: با افزایش آگاهی می‌توان چنین رفتارهای اشتباهی را از بین برد تا با رعایت حقوق یکدیگر وعدم تجاوز به حقوق دیگریٰ کشور را به سمت و سوی توسعه پیش ببریم.

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ درباره تحقق حضور ۳۰ درصدی بانوان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرط تحقق این موضوع تلاش و پایداری از سوی این قشر موثر در جامعه است.

وی ادامه داد: بانوان در سطحی از دانش و معرفت سیاسی و اجتماعی هستند که برای مقدارت و صاینت از حقوق خود تلاش و دخالت کنند و تمامی عرصه‌ها را در جامعه با مطالبات زنان متاثر کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار با بیان اینکه کاندیدا شدن و رای به زنان یک وظیفه است٬ تصریح کرد: این موضوع در حل مشکلات پیش روی زنان کمک مضاعفی می‌کند و در حال حاضر بسیاری از مشکلات موجود به دلیل عدم وجود نمایندگان زن در مجلس یا حضور کمرنگ آن‌ها در امر قانونگذاری است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: باید در هر کمیسیونی ۳۰ درصد اعضا خانم باشند تا بتوانند با نگاه به حق و حقوق زنان بر مسایل مرتبط به آن‌ها در قوانین تاثیرگذار باشند.

او درباره حملات اخیر برخی تندرو‌ها به سخنرانی شخصیت‌های اصلاح‌طلب گفت: بروز اینگونه مسایل حاشیه‌ای در جوامع در حال توسعه و گذار به سمت دموکراتیک شدن رخ می‌دهد و عده زیاد هم متاثر از تربیت‌های قبلی قرار دارند و تندروها نیز مایلند که هر مسئله‌ای را به زور برای خود به دست بیاورند و با ایجاد محدودیت برای دیگران آن را برای خود حفظ کنند.

جلودارزاده با بیان اینکه این عادت‌های بد ریشه در گذشته سیاه دارد٬ خاطرنشان کرد: با افزایش آگاهی می‌توان چنین رفتارهای اشتباهی را از بین برد تا با رعایت حقوق یکدیگر وعدم تجاوز به حقوق دیگریٰ کشور را به سمت و سوی توسعه پیش ببریم.

کد خبر : ۳۳۳۵۳۱