خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

ایران از گفت‌وگو طرف‌های مختلف یمنی برای رسیدن به راه حل سیاسی حمایت می‌کند

هیاتی از شورای سیاسی انصارالله یمن به ریاست «محمد البخیتی» با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و افریقا وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار حسین امیر عبداللهیان با اشاره به گفت‌وگوهای اخیر گروه‌های یمنی در سوئیس، ابراز امیدواری کرد: گروه‌های یمنی بتوانند در نهایت به توافقی که ضامن تامین منافع و مصالح مردم یمن باشد دست یابند.

وی خاطر نشان کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال یمن همواره در جهت حفظ منافع مردم بوده و از انجام گفت‌وگوهای طرف‌های مختلف یمنی و نیل به راه حل سیاسی در بحران یمن حمایت می کند.

امیر عبداللهیان تاکید کرد: حمله به موسسات یمن و خانه های مسکونی مردم در شهرها و روستاها بحران یمن را پیچیده تر کرده و زمینه را برای بهره برداری گروه های تروریستی فراهم می سازد.

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه همچنین بر لزوم توقف مداخله خارجی ، آتش بس فراگیر و دائم و شکستن محاصره انسانی و اقتصادی یمن تاکید و بر مسئولیت جامعه بین المللی جهت توقف نقض حاکمیت مستمر یمن تاکید کرد.

در ادامه این دیدار محمد البخیتی ضمن استقبال از تلاش های جمهوری اسلامی ایران جهت توقف جنگ و ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن ، وضعیت مقاومت مردمی در این کشور را مطلوب دانست و اظهار کرد: هم اکنون امنیت و ثبات در مناطق در اختیار کمیته های مردمی و ارتش در سطح مطلوبی بر قرار است.

وی تاکید کرد: مردم یمن نه تنها از آسیب های ناشی از تجاوزات خارجی مایوس نشده اند بلکه رویکردهای غلط اراده و باورهای مردم را تقویت نموده و زمینه پیروزی هر چه بیشتر را در برابر تجاوز خارجی فزونی خواهد بخشید.

عضو شورای سیاسی انصارالله با اشاره به مذاکرات اخیر گروه های یمنی در سوئیس ، موضع عزتمندانه و منطقی گروه صنعا را مورد تاکید قرار داد و افزود: در صورت جدیت طرف مقابل می توان به حصول توافق در آینده امیدوار بود .

کد خبر : ۳۳۳۵۹۲